اخبار   
 

 برگزاری همایش «بررسی پیامدهای انتقال آب کارون»

کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز (دوشنبه، ۱۰ خردادماه) همایش «بررسی پیامدهای انتقال آب کارون» را در دانشکده‌ی علوم این دانشگاه برگزار می‌کند ...

برگزاری همایش «بررسی پیامدهای انتقال آب کارون»

کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز (دوشنبه، ۱۰ خردادماه) همایش «بررسی پیامدهای انتقال آب کارون» را در دانشکده‌ی علوم این دانشگاه برگزار می‌کند.

این همایش علمی به درخواست بیش از ۱۸۰ نفر از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز با موضوع بررسی پیامدهای انتقال آب کارون برگزار می‌گردد. کانون صنفی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به عنوان یک نهاد کاملاً علمی و غیردولتی برگزاری این همایش بر عهده دارد.

با توجه به مشکل کم‌آبی و شرایط اقلیمی حال حاضر کشور؛ توجه به موضوع انتقال آب به عنوان یک راه‌حل افزایش پیداکرده و در مقابل این دست طرح‌ها واکنش‌های احساسی مردم بومی به شدت در جریان است. این در حالی است که بررسی علمی پیامدهای این انتقال آب و تغییرات اقلیمی حاصل از آن کمتر موردبررسی قرارگرفته است.

کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف استفاده از نظرات و دیدگاه‌های تمام متخصصان این حوزه در یک بازه زمانی کوتاه و توجه به ابعاد مسئله انتقال آب، معایب و مزایای این طرح اقدام به برگزاری این همایش نموده. در این همایش کارشناسان این حوزه به شرح زیر به سخنرانی خواهند پرداخت:

■ دکتر مهدی قمشی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم آب با موضوع «انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دز و مشکلات پیش‌رو»
■ دکتر حسین صمدی بروجنی، دانشیار دانشگاه شهرکرد با موضوع «انتقال آب به فلات مرکزی در آینه قوانین و مقررات»
■ دکتر بابک مختاری، دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز با موضوع «آب مجازی و چالش‌های آینده صنعت و کشاورزی ایران»
■ دکتر ناصر کرمی، استاد دانشگاه برگن نروژ با موضوع «هلال خصیب و آستانه ۲ درجه سانتیگراد، پیامدها و اولویت‌ها برای خوزستان»
■ مسعود اسدی، رییس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور با موضوع «اثرات انتقال آب بر کشاورزی خوزستان»
■ دکتر جاسم مرمضی، رییس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور با موضوع «تأثیر کاهش آب کارون بر آبزی‌پروری خوزستان»
■ مهندس حمید رشیدی نویسنده کتاب‌های حقوقی در حوزه آب با موضوع «نگاهی به فلسفه حقوق آب»

example-image

  منبع : وبگاه علمنا
  12:06   دوشنبه 10 خرداد 1395  
 نظرات