اخبار   
 

 آغاز بتن ریزی پروژه عظیم سالن همایش های بین المللی

امروز بتن ریزی پارکینگ پروژه عظیم سالن همایش های بین المللی(اجلاس کشورهای غیر متعهد) با رمز یا مهدی همزمان با نیمه شعبان با حضور شهردار اصفهان آغاز شد...

به گزارش ایمنا، معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت:در مجموعه فضاهای عمومی سالن همایش های بین المللی با مساحت ۵۰ هزار مترمربع پارکینگ در دو طبقه با ظرفیت یک هزار و۳۰۰ خودرو در زیر این مجموعه و سالن اصلی نیز در بالای این فضا با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع احداث می شود این در حالی است که این مجموعه به ” سه سالن اجتماعات با ظرفیت ۶۰۰ نفر و سالن های کنفرانس جهت برگزاری جلسات متعدد برای مجموعه همایش های گوناگون احداث می شود همچنین در فضاهای جانبی دبیرخانه و بخش اداری سالن اصلی نیز واقع می گردد “ ویلاها VIP و اقامتگاه های اختصاصی ، هتل پنج ستاره، مراکز تجاری و موارد دیگر منتهی می شود.
دکتر علیرضا قاری قرآن با اشاره به این که در پشت سالن اصلی همایش های بین المللی فضاهای جانبی ساخته می شود اذعان داشت:سه سالن اجتماعات با ظرفیت ۶۰۰ نفر و سالن های کنفرانس جهت برگزاری جلسات متعدد برای مجموعه همایش های گوناگون احداث می شود همچنین در فضاهای جانبی دبیرخانه و بخش اداری سالن اصلی نیز واقع می گردد.
وی با بیان این که طراحی فضاهای سالن همایشهای بین المللی در حال تکمیل است، اظهار داشت: خاکبرداری پارکینگ این مجموعه انجام شده و مرحله بتن ریزی ۲۵هزار متر مکعبی این بخش با رمز یا مهدی همزمان با نیمه شعبان اغاز شده و این پروژه به مرحله فونداسیون رسیده و طی ۴ماه احداث خواهد شد .
معاون عمرانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بزودی فونداسیون سالن اصلی همایشهای بین المللی شروع خواهد شد.
وی به نحوه مدیریت پروژه ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد به صورت (EPC طرح و ساخت )اشاره و تصریح کرد: بر این اساس با توجه به محدودیت زمان، انتخاب کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه همزمان انجام شده است.
قاری قرآن با بیان این که سرمایه گذار و مشارکت کننده ساخت سالن های اجلاس انتخاب ” بزودی فونداسیون سالن اصلی همایشهای بین المللی شروع خواهد شد “ شده اند تصریح کرد: تمام اکیپ های اجرایی در محل مستقر و عملیات اجرایی را شروع کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مدت اجرای ساخت سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد ۱۴ ماهه است ادامه داد: این طرح به طور کامل از سوی شهرداری اجرا می گردد و پیش بینی می شود اجرای این پروژه در سه شیفت کاری و با استفاده از ۳ هزار نفر انجام شود.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان به مکان اجرای طرح سالن های اجلاس سران کشورهای غیر متعهد حدفاصل آبشار تا تقاطع اشکاوند در مساحت حدود ۵۰هکتار اشاره و خاطر نشان کرد: این مجموعه در منطقه کوهستانی ساخته خواهد شد که از ” سالن های اجلاس سران کشور های غیر متعهد شامل سالن اصلی، تالارهای چند منظوره، فضاهای خدماتی و پشتیبانی، اداری و عمومی در حال احداث است “ لحاظ فنی و سازه ای ویژه می باشد لذا تکنولوژی ساخت، معماری و مباحث اجرایی این پروژه خاص و منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: سالن های اجلاس سران کشور های غیر متعهد شامل سالن اصلی، تالارهای چند منظوره، فضاهای خدماتی و پشتیبانی، اداری و عمومی در حال احداث است. وی اضافه کرد: اقامتگاه های اختصاصی سالن اجلاس در قالب ۱۰۰ تا ۱۵۰ ویلا در یک یا دو طبقه ساخته خواهد شد همچنین، احداث هتل ۵ ستاره با حدود ۲۰۰ اتاق در دست اجراست.
وی به طراحی شعاعی ساخت این سالن ها اشاره و اظهار داشت: بر اساس طراحی های انجام شده سالن اصلی در مرکز و در ارتفاع قرار خواهد گرفت و بقیه اجزا از جمله ویلاها، هتل و مرکز تجاری به صورت شعاعی در اطراف این سالن توزیع خواهند شد.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان در ادامه از همکاری خوب سایر ارگان ها در اجرای این پروژه سخن به میان آورد و گفت: از دیگر ارگان ها درخواست داریم تا با توجه به زمان محدود اجرای این پروژه، پا به پای این مجموعه حرکت کرده و در موارد مورد نیاز همکاری نمایند.
  منبع : ایمنا
  13:06   دوشنبه 27 تیر 1390  
 نظرات