اخبار   
 

 نگاهی به سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی

سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید که به گفته متخصصان این عرصه، جزء بهترین و معتبرترین نمایشگاه های تخصصی بخش تآسیسات سرمایشی و گرمایشی محسوب می شود...

نگاهی به سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی

سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید که به گفته متخصصان این عرصه، جزء بهترین و معتبرترین نمایشگاه های تخصصی بخش تآسیسات سرمایشی و گرمایشی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار «صما» سخن معروفی در عرصۀ فروش وجود دارد به این مضمون که «گلوگاه واحدهای تولیدی فروش است» یعنی اگر محصولی به بهترین کیفیت ساخته شود اما سازندۀ آن توانایی فروش خوب محصول خود را نداشته باشد نمی تواند به بقای خود ادامه دهد. به همین خاطر شاهد هستیم که شرکت های تولیدکننده بیشترین توان، بالاترین هزینه ها، تبلیغات وسیع و مجرب ترین کارمندان خود را در بخش فروش استفاده می کنند تا بتوانند این گلوگاه تولید را که ممکن است باعث انباشت محصولات تولیدی گردد به بهترین وجه روان و سیال سازند تا چرخ تولید آنها به خوبی بچرخد.

برگزاری نمایشگاه هایی از این دست می تواند فرصت مناسبی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا تازه ترین تجهیزات و تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار دهند و ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی های خود اقدام به جذب مشتری و فروش محصولات خود نمایند.

در ضمن محصول جانبی شرکت در این نمایشگاه ها شناخت رقیبان و توانمندی آنها در عرصۀ تولیدات مشابه است که عاملی در بیدار کردن حس رقابت و ایجاد بازار رقابتی بین آنها می شود تا با بالا بردن کیفیت محصولات خود و نوآوری در این عرصه سعی در پیشی گرفتن از رقیبان نمایند.

طبق گفتۀ برخی از غرفه داران؛ امسال این نمایشگاه با کیفیت بالاتری نسبت به سال قبل برگزار شد و نشان می داد که شرکت در نمایشگاهی با این وسعت به یک برنامۀ روتین و برنامه ریزی شده در شرکت ها تبدیل شده و سعی دارند با تمام امکانات و به روزترین تولیدات خود در این نمایشگاه شرکت کرده و هرچه بیشتر دیده شوند. تعداد فراوان تولیدکنندگان و شرکت هایی که غرفه های با عظمتی را در اختیار گرفته بودند تا هرچه بیشتر و معظم تر خود را نشان دهند گواه این مدعا است. پرداخت این همه هزینه نشان از توجه ویژه به بخش فروش است که مدیران فروش و کارمندان حاضر در غرفه ها به شیک ترین و مرتب ترین شکل با بازدید کنندگان در تعامل بودند تا ضمن نمایش و معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی و تکنولوژیک خود، آنها را ترغیب به انعقاد قرارداد نمایند.

البته در پشت این ظاهر شیک و چشم نواز واحد فروش، نباید از زحمات کارگرانی که در بخش تولید در کارخانه و کارگاه ها به تولید این محصولات می پردازند غافل شد و مشکلات فراوانی را که این قشر از بخش تولید با آن دست به گریبان هستند اعم از مشکلات بیمه ای و میزان دستمزد و سایر حمایت های اجتماعی را از نظر دور داشت. هرچند این بخش در نمایشگاه قابل دیدن نبود اما در زیر پوست محصولات تولیدی در جریان بوده و هست و رسیدگی به مشکلات آنها می تواند به میزان فراوانی در بالا بردن بهره وری و تولید محصولات با کیفیت تر مؤثر باشد.

در کل می توان برگزاری نمایشگاه هایی با این سطح کیفیت و حضور تولید کنندگان داخلی و خارجی را فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی و مقایسۀ آنها با محصولات و تکنولوژی رقیبان خارجی دانسته و ضمن رودر رویی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در حین برگزاری نمایشگاه، همزمان به نیازسنجی مصرف کنندگان نیز بپردازند و محصولات تولیدی را با نیاز مصرف کنندگان هر چه بیشتر تطبیق دهند. به نظر می رسد تولید کنندگان می توانند از فرصت برگزاری نمایشگاه -که محل تلاقی متخصصان و تولید کنندگان و مصرف کنندگان است- استفاده کنند و با ایجاد کارگاه های آموزشی، در کنار معرفی محصولات خود به تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباط با سایر بازدیدکنندگان نمایشگاه که طیفی از متخصصان و دانشجویان و مصرف کنندگان این صنعت را در بر می گیرد بپردازند.

  منبع : خبرگزاری صما
  15:26   دوشنبه 28 مهر 1393  
 نظرات