اخبار   
 

 نوزدهمین اجلاس فعالان صنعت ساختمان کشور برگزار شد

نوزدهمین اجلاس فعالان صنعت ساختمان در مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی برگزار شد ...

نوزدهمین اجلاس فعالان صنعت ساختمان کشور برگزار شد

نوزدهمین اجلاس فعالان صنعت ساختمان در مرکز اسناد و کتابخانه‌ی ملی برگزار شد و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، جدایی سازمان نظام مهندسی از سازمان نظام کاردانی را از مشکلاتی دانست که مانع پیشرفت صنعت ساختمان کشور شده است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: چالشهای بسیاری سد راه پیشرفت صنعت ساختمان کشور است که از جمله آنها میتوان به مدیریت عرصه توسط سازمانها و نهادهای عمومی که با رویکرد سوداگرایانه صورت میگیرد و باعث افزایش قیمت عرصه به صورت مداوم میگردد اشاره کرد.



وی با بیان این که عدم وجود مدیریت واحد شهری در کلانشهرها که منجر به مدیریت بخشی و جزیره ای شده است از دیگر چالشهای موجود در این زمینه است افزود: نبود زیر ساخت های مناسب در توسعه شهری که منجر به عدم تمایل به زندگی در شهرک ها و گسیل آنها به سوی کلانشهرها میشود، سرمایه گذاری مستقیم بانکها و موسسات مالی در صنعت ساختمان، عدم بروز رسانی تکنولوژی و صنعتی سازی و استفاده از شیوه های سنتی سازی و نقش نهادهای دولتی در طولانی شدن پروسه اخذ مجوز از دیگر مشکلاتی است که سد راه پیشرفت صنعت ساختمان کشور شده است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین جدایی سازمان نظام مهندسی از سازمان نظام کاردانی را هم از دیگر مشکلاتی دانست که مانع پیشرفت صنعت ساختمان کشور شده است.

مهدی موذن، رییس سازمان نظام کاردانی هم در ادامه مراسم در خصوص چالشهای پیش روی این سازمان سخنرانی کرد.

در پایان این برنامه هم از طرح شناسنامه فنی و تصویری ساختمان توسط مدیران و مقامات دولتی رونمایی شد و از فعالان و منتخبین صنعت ساختمان طی مراسمی تجلیل گردید.

  منبع : شبکه‌ی اطلاع‌رسانی دانا
  14:27   چهارشنبه 6 مرداد 1395  
 نظرات