اخبار   
 

 یک جمعه‌ی خاص

جمعه، ۲۵ اسفندماه، از ۱۲:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ نیمه‌شب، یک جمعه‌ی خاص برای خریداران محصولات «گروه نرم‌افزاری سازه» است. در آخرین جمعه‌ی سال (Black Friday) هیجان خرید را در SAZE۹۰.COM تجربه خواهید کرد. جمعه، ۲۵ اسفندماه، همه‌ی مهندسانِ طراح سازه به وبگاه گروه نرم‌افزاری سازه سر می‌زنند و حتماً دست پر برمی‌گردند ...

یک جمعه‌ی خاص

سلام
جمعه، ۲۵ اسفندماه، از ۱۲:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ نیمه‌شب، یک جمعه‌ی خاص برای خریداران محصولات گروه نرم‌افزاری سازه است.
در آخرین جمعه‌ی سال (Black Friday) هیجان خرید را در SAZE۹۰.COM تجربه خواهید کرد.
جمعه، ۲۵ اسفندماه، همه‌ی مهندسانِ طراح سازه به وبگاه گروه نرم‌افزاری سازه سر می‌زنند و حتماً دست پر برمی‌گردند.
بیایید، ببینید، شگفت‌زده شوید و حتماً خرید می‌کنید!
اگر مایل‌اید از آخرین اخبار Black Friday امسال آگاه شوید در کانال تلگرام ما عضو شوید.

خدمتگزار همیشگی شما،
گروه نرم‌افزاری سازه

تعداد لایسنس‌ها محدود است.



جمعه سیاه (Black Friday) یا حراج جمعه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به‌شمار رفته و آغاز آیین خرید برای کریسمس حساب می‌شود.
در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکت‌ها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سالها است که این روز، شلوغترین روز برای فروشنده‌ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنتهای دیگر این منطقه، این سنت نیز به کشورهای دیگر سرایت کرده‌است. در ایران نیز امسال به این روز توجه ویژه شد. در خصوص ایران باید به این نکته توجه کرد که آغاز سال نو اول فروردین ماه است و به نظر میرسد آخرین جمعه سال زمان مناسب تری برای «جمعه سیاه» باشد.

فلسفه اصلی حراج جمعه تخفیف بر روی تمامی کالاها است. تخفیفی که باعث ترغیب مشتریان برای رفع نیازهای خود با هزینه کمتر در آستانه سال نو، و خالی شدن انبار فروشگاه‌ها با حاشیه سودی کمتر است. اما در سال‌های اخیر رقابت بین فروشنده‌ها به حدی بالا گرفت که مفهومی به نام Doorbuster به وجود آمد. اما Doorbuster به چه معنا است؟ همان‌طور که می‌دانید کلمه Door به معنای «در» بوده و کلمه Buster به معنی انفجار یا شکستن چیزی است. به همین دلیل کالاهای با تخفیف ویژه را Doorbuster نامیدند زیرا این کالاها باعث صف کشیدن مردم پشت درهای فروشگاه شده و حتی در بسیاری از موارد نیز تراکم جمعیت مشتریان باعث شکسته شدن در فروشگاه شد.

کالاهای با تخفیف ویژه درواقع یکی از کاتالیزورهای حراج جمعه بوده و افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند. این کالاها با تخفیفی باورنکردنی حتی تا ۷۰ درصد زیر قیمت اصلی خود عرضه می‌شوند. طبیعی است که فروشنده برخی از این کالاها را با ضرر عرضه می‌کند و فروش انبوه آن‌ها کار غیرعقلانی است. به همین دلیل تعداد کالاهای با تخفیف ویژه (Doorbuster) محدود بوده و عموماً در همان ثانیه‌های اول شروع حراج به پایان می‌رسند.

جمعه‌ی سیاه و فروش آنلاین
برگرفته از ویکی‌پدیا

در سال ۱۹۶۱، پلیس فیلادلفیا پنسیلوانیا، و راچستر نیویورک به خاطر شلوغی و ترافیک خیابان‌ها در این روز، آن را بلک فرایدی خواندند. به نظر کارشناسان روابط عمومی آن دوران، استفاده از عبارت بلک فرایدی یا جمعه سیاه کاربرد مناسبی نبود. چراکه کلمه «سیاه» نشان دهنده رویدادی بدشگون است. آنان به رسانه‌ها و مردم پیشنهاد کردند، به‌جای «جمعه سیاه» یا «شنبه سیاه» از عباراتی مثل «جمعه بزرگ» یا «شنبه بزرگ» استفاده کنند. اما این عبارات معادل سازی شده نیز عمر چندانی نداشتند.

باری دیگر در سال ۱۹۷۵ میلادی در روزنامه نیویورک تایمز، به عبارت بلک فرایدی به‌کاربرده شد. در اینجا نیز، منظور شلوغ‌ترین روز خرید و سنگین‌ترین ترافیک جاده‌ها بابت خرید مردم بود. تا اوایل دهه ۸۰ میلادی همچنان برخی از شهرها و ایالت‌های آمریکا از این عبارت استفاده نمی‌کردند. اما کسانی که آن عبارت را شنیده بودند، مفهومی یکسان در ذهنشان تداعی می‌شد: «فرصتی طلایی برای خرید». آغاز فصل خریدهای عید کریسمس و روزی شاد. حتی باوجود کلمه «سیاه» در این عبارت، هیچ‌کس آن را روزی سیاه و تباه نمی‌دانست.

با شروع سلطنت فروشگاه‌های آنلاین در بلک فرایدی سال ۲۰۰۵، شیوه جدیدی از حراجی‌ها در تاریخ ثبت شد. سود حاصل از فروش آنلاین همه‌ساله از سال قبل بیشتر می‌شود. در سال ۲۰۱۳، سود حاصل از فروش در روز «دوشنبه آنلاین»، نسبت به سال قبل ۱۸٪ بیشتر بود. این سود، به رقم ۱٫۷۳ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۱۴، به میزان ۱۷٪ از سال قبل بیشتر شد، و مرز ۲ میلیارد دلار را هم شکست. فروشگاه‌های شرکت آمازون، eBay و علی بابا از اصلی‌ترین برگزار کننده‌های حراج جمعه در سراسر دنیا به‌شمار می‌روند.

رفته‌رفته با جا افتادن خریدهای اینترنتی، فروشگاه‌های آنلاین هم در رویداد بلک فرایدی حضور یافتند. رقابت در صف‌های طولانی، پدیده‌ای متفاوت در کشورهای دیگر است. همان‌طور که مردم برای فیلم‌های معروف سینمایی، از چندین ساعت قبل با صندلی و تجهیزات کامل گذران وقت حاضر می‌شوند، در مورد بلک فرایدی نیز، این امر بسیار پررنگ‌تر بود. بسیاری از مردم فرصت ایستادن در صف‌های طولانی را نداشتند، و ترجیح آن‌ها این بود که روز عید شکرگزاری پیش خانواده خود باشند.فروشگاه‌های آنلاین این مشکل را حل کرده بودند.

موفق‌ترین فروشگاه‌ها در جمعه‌ی سیاه

بر اساس آمار Vouchercloud، فروشگاه John Lewis موفق شد با پشت سر گذاشتن اپل و آمازون، عنوان مشهورترین برند ملی بریتانیا در روز جمعه سیاه را به نام خود کند. در بین فروشگاه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، فروشگاه Department Store بالاتر از اپل، آمازون و Game، قرار گرفته و Debenhams در حوزه مد و فشن مقام اول را کسب کرده است.

فروش آنلاین حرف اول را می‌زند

خرید آنلاین ۱/۲ میلیارد پوندی مردم بریتانیا در جمعه سیاه ۲۰۱۶، راه را برای حضور بسیار قوی دنیای دیجیتال در این روز هموارتر کرده است. سرویس پرداخت آنلاین Worldpay گفته است که نسبت به سال ۲۰۱۵، با رکورد ۱۸۱ تراکنش در ثانیه، ۲۰ درصد رشد در فروش داشته است. خدمات پرداخت Visa هم اعلام کرد که نسبت به سال ۲۰۱۵ میزان تراکنش‌هایش در یک هفته منتهی به بلک فرایدی ۱۳ درصد رشد داشته است و فقط در همان روز ۱ میلیارد پوند از این روش پرداخت بین‌المللی استفاده شده است.

موبایل، زنگ تغییر را به صدا در می‌آورد

بر اساس آمار ChannelAdvisor، موبایل مهم‌ترین راه خرید محصول در بریتانیا است. ۶۴ درصد خریدها در سال ۲۰۱۶ از طریق دستگاه‌های موبایل صورت گرفته است، در حالی که این میزان در سال قبل ۴۸ درصد بوده است. تلفن‌های هوشمند نقش مهمی در خریدهای آنلاین ایفا می‌کنند و افزایش کیفیت اپلیکیشن فروشگاه‌ها و قابلیت انجام چندین پرداخت بدون وارد کردن دوباره اطلاعات کارت اعتباری، باعث شده است که خرید اینترنتی مشتریان روز به روز بیشتر شود.

خریدارانِ شب‌زنده‌دار موفق‌‌تر هستند

بعضی مشتریان، خریدهای آنلاین خود را در میانه شب انجام می‌دهند. با این کار از صف‌های طولانی و درگیری در راهروهای فروشگاه‌ها دوری می‌کنند. فروشگاه Vouchercloud توانسته ۲۰۸ درصد رشد در خریدهای قبل از ساعت ۵ صبح را در سال گذشته تجربه کند. بین ساعت ۱۲ شب تا یک صبح، موفق‌ترین زمان فروش برای فروشگاه Argos بود که رکورد ۸ هزار بازدید در دقیقه و ۱۵ سفارش در ثانیه را ثبت کرد.



انتخاب آخرین روزهای سال برای یک خرید خوب یک انتخاب به جا و درست است. در این موقع از سال از طرفی عرضه کنندگان کالاها و خدمات با توجه به ارزیابی های دقیقی که از سال مالی خود داشته اند می توانند پیشنهاد تخفیف های خوب بدهند و از سوی دیگر خریداران با توجه به نگاهی که به اندوخته های خود دارند می توانند با پرداختی اندک و با رضایت از یک خرید خوب سال نو را آغاز کنند.

امسال بعضی از فروشگاه های خرید آنلاین ایرانی بدون توجه به ماهیت مساله و به تقلید از فروشندگان غربی آخرین جمعه ماه نوامبر را به عنوان بلک فرایدی انتخاب کردند حال آن که پایان سال میلادی و پایان سال ایرانی برهم منطبق نیستند.

با توجه به مفاهیمی که پشت خرید در پایان سال است، اگر ما ایرانی ها بخواهیم یک روز خوب را برای خرید انتخاب کنیم، آن روز باید آخرین روزهای اسفند ماه باشد.
در همین رابطه از شما دعوت می کنیم هیجان خرید در آخرین روزهای سال را در تصاویری از دیگر کشورها ببینید:

آمازون در تدارک بلک فرایدی

صف‌های طولانی در شب شکرگزاری چیز عجیبی نیست. خریداران بیرون فروشگاه «بست بای» در نیوجرسی صف بسته‌اند.

نخستین بار عبارت جمعه‌ی سیاه به معنی امروزی آن، در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ در ایالت فیلادلفیای آمریکا به کار برده شد.

با توجه به محدودیت کالاهای عرضه‌شده، مشتریان کالاهای مورد نیاز خود را سریع‌تر از فروشگاه‌ها برمی‌دارند.

هجوم جمعیت در بلک فرایدی

مالاگا درجنوب اسپانیا


شش نکته‌ی مهم برای جمعه ـ بلک‌فرایدی

  منبع : گروه نرم‌افزاری سازه
  16:00   سه شنبه 22 اسفند 1396  
 نظرات