اخبار   
 

 میانگین عمر مفید آسفالت جاده‌ها و راه‌ها پنج سال است

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عمر مفید آسفالت جاده‌ها و راه‌ها به‌طور متوسط پنج سال است و پس از آن نیاز به ترمیم و روکش دارند، که این وضعیت قابل‌قبول نیست ...

میانگین عمر مفید آسفالت جاده‌ها و راه‌ها پنج سال است

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عمر مفید آسفالت جاده‌ها و راه‌ها به‌طور متوسط پنج سال است و پس از آن نیاز به ترمیم و روکش دارند، که این وضعیت قابل‌قبول نیست.

محمد شکرچی زاده در حاشیه هفتمین همایش بتن شرق کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به متداول بودن استفاده از بتن به جای آسفالت در دنیا افزود: با توجه به اینکه سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن اضافه تولید سیمان در کشور داریم اگر از رویه های بتنی به درستی به جای رویه های آسفالت استفاده کنیم عمر مفید جاده ها نیز بیشتر می شود. وی اظهار کرد: کارخانه های آسفالت برای فروش تولیدات خود به سازمان راهداری باید گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات داشته باشند.

وی در ارتباط با ساخت و ساز مسکن نیز گفت: در بسیاری از ساخت و سازهای متعارف که بخش قابل توجهی از آنها توسط بخش خصوصی انجام می شود به دلیل عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، کیفیت نامناسب مصالح و نگهداری نادرست، عمر مفید ساختمانها ۱۵ یا ۲۰ سال است. شکرچی زاده افزود: با رعایت مقررات ملی ساختمان و استانداردها و مصالح مناسب عمر مفید ساختمانها به ۴۰ تا ۵۰ سال افزایش می یابد.



وی با بیان این که دولت تصمیم ندارد بطور مستقیم وارد عرصه ساخت و ساز شود اظهار کرد: دولت می خواهد زمینه های ساخت و ساز را فراهم کند تا این حرفه باصرفه شود و مردم با حداقل سرمایه گذاری سود معقول به دست آورند.

وی گفت: صنعتی سازی و استفاده از مصالح نوین مسیری است که باید در ساخت و سازها طی شود، تا هم سرعت کار و عمر مفید ساختمان افزایش یابد و هم مصرف انرژی بهبود پذیرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی هشت درصد مورد نظر در برنامه ششم توسعه برسیم باید بهره وری را در همه زمینه ها در کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان و لزوم آینده نگری در این زمینه اظهار کرد: ساختمانهای موجود را باید برای استفاده افراد مسن جامعه بهبود بخشیم.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دیگر دستگاههای مربوط از جمله بهزیستی و شهرداری در این زمینه به یک میثاق ملی و دستورالعمل عمومی برسیم.

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  16:24   شنبه 8 خرداد 1395  
 نظرات    
 
علی یراتی مقدم 22:42 دوشنبه 10 خرداد 1395
0
 علی یراتی مقدم
ا عرض سلام و ادب
به نظر من عمر مفید آسفالت تو شهر ما بخاطر هماهنگ نبودن شهرداری و سازمان آب امروز آسفالت کردن درست یک هفته بعداومدن آسفالت شکافی برای طرح اگو.آسفالت نو شد آآسفالته سی ساله.انگار سی ساله آسفالت شده از لس که وصله وپینه شده.حالا عمر آسفالت در شهر ما چقدره.......؟