اخبار   
 

 رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوع روش‌های نوین ساخت‌وساز

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در نخستین رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوعیت روش‌های نوین ساخت‌وساز که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ۳۰۰ واحد دانشگاهی دفتر دارد که در جذب، شناسایی و نخبگان دانشگاهی فعالیت می‌کند. این باشگاه در دو سه سال اخیر رویکردهای تازه‌ای داشته است که با سال‌های پیش متفاوت است ...

رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوع روش‌های نوین ساخت‌وساز

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما قصد داریم در بهمن‌ماه نیازهای پایان‌نامه‌ایِ بانک مسکن را شناسایی کنیم، که در این راستا، ۱۵ گروه تخصصی در حال شکل‌گیری است. دکتر بابک نگاهداری، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در نخستین رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوعیت روش‌های نوین ساخت‌وساز که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ۳۰۰ واحد دانشگاهی دفتر دارد که در جذب، شناسایی و نخبگان دانشگاهی فعالیت می‌کند. این باشگاه در دو سه سال اخیر رویکردهای تازه‌ای داشته است که با سال‌های پیش متفاوت است. مسؤول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با تاکید بر داشتن رویکرد فعالیت‌محوری در باشگاه پژوهشگران جوان ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های این باشگاه برگزاری مسابقات علمی دانشجویی است و برنامه‌های متنوعی برای توانمندسازی دانشجویان پیگیری کرده‌ایم و باشگاه‌های پایش را راه‌اندازی کرده‌ایم.

دکتر نگاهداری در مورد رویداد ملی سکوی پرتاب با موضوعیت روش‌های نوین ساخت و ساز اظهار کرد: در دو سال اخیر ۳۵۰۰ پایان‌نامه در حوزه عمران و شهرسازی به سرانجام رسید و ۱۳ هزار و ۵۰۰ پایان‌نامه دیگر در حال انجام است. ما در این رویداد ۳۲۰۰ پایان‌نامه را شناسایی و داوری کرده‌ایم که در نهایت ۲۰ پایان‌نامه به عنوان پایان‌نامه برتر شناسایی شدند که از آنها تقدیر شد. وی اضافه کرد: ما قصد داریم در بهمن‌ماه نیز نیازهای پایان‌نامه‌ای بانک مسکن را شناسایی کنیم که در این راستا ۱۵ تیم تخصصی در حال شکل‌گیری است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
گام نخست را در شناسایی نخبگان برداشته‌ایم

همچین، دکتر جواد جوان مجیدی، رئیس مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: چالشی که در ارتباط صنعت با دانشگاه وجود دارد، این است که برای عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه و صنعت، نیاز به کوشش و همت مسئولین است. وی ادامه داد: پیشرفت فناوری در کشور میسر نمی‌شود مگر اینکه از نخبگان حمایت شود. در این راستا، در گروه مالی بانک مسکن، خود را مکلف به حمایت از نخبگان کرده‌ایم و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود. رئیس مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی بانک مسکن اضافه کرد: فناوری‌های امروزی از شاخص‌های اساس توسعه است و برای ایجاد دانایی و توانایی لازم است و ابزار قدرتمندی در توسعه ملی به حساب می‌آید.

دکتر جوان مجیدی با بیان اینکه فناوری چهار رکن اساسی دارد، خاطرنشان کرد: این ۴ رکن شامل انسان، ماشین، سازمان و اطلاعات که با تکیه بر این ۴ رکن، رشد جامعه میسر می شود. وی افزود: دانشگاه، محل پرورش نیروی انسانی متخصص است. اگر این انسان تلاش خود را در تولیدات صنعتی به کار گیرد، پیشرفت کشور را به ارمغان خواهد آورد. دانشگاه وظیفه آموزش و تربیت دانش آموختگان را دارد و از طرفی، شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی از دیگر وظایف دانشگاه است. صنعت نیز باید بازار کار و اشتغال زایی مفید را برای جوانان فراهم می کند. دکتر جوان مجیدی در پایان تصریح کرد: در این راستا، بانک مسکن با ایجاد مرکز نوآوری و شکوفایی گروه مالی خود، گام اول را در شناسایی نخبگان برداشته است.


  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:15   یکشنبه 16 آبان 1400  
 نظرات    
 
مدیر وبگاه 16:02 دوشنبه 17 آبان 1400
0
 مدیر وبگاه


t85959_INSTA-iiiwe.jpg