اخبار   
 

 یک پروژه‌ی ایرانی در میان برترین‌های معماریِ 2015

پروژه‌ی مسکونی کهریزک از استودیوی معماری کات در فهرست بیست پروژه‌ی برتر معماریِ نشریه‌ی معتبر «آرک‌دیلی» (Archdaily) قرار گرفته است. طراح این پروژه، مهدی کامبوزیا است که پیش از این نیز در بخش ساختمان‌های مسکونی جایزه‌ی معماری آسیا 2015، همچنین در رقابت معمار 94، عنوان پروژه‌ی برتر را به خود اختصاص داده بود...

یک پروژه‌ی ایرانی در میان برترین‌های معماریِ 2015

پروژه‌ی مسکونی کهریزک از استودیوی معماری کات در فهرست بیست پروژه‌ی برتر معماریِ نشریه‌ی معتبر «آرک‌دیلی» (Archdaily) قرار گرفته است. طراح این پروژه، مهدی کامبوزیا است که پیش از این نیز در بخش ساختمان‌های مسکونی جایزه‌ی معماری آسیا 2015، همچنین در رقابت معمار 94، عنوان پروژه‌ی برتر را به خود اختصاص داده بود.
پروژه‌ی مسکونی کهریزک در جنوب غربی شهر تهران واقع شده، که به علت رشد فزاینده‌ی شهر به‌تازگی در بافت شهری تهران ادغام شده است. این پروژه طرحی بی‌مانند و شایان‌توجه دارد. هدف کارفرمایان در راستای بهبود شرایط زندگی در کهریزک، ایجاد انگیزه و ارائه راهکاری درخور، طراحی یک ساختمان مسکونی با ویژگی‌های منطقه‌ای و سازگار با آب‌وهوای این شهر بوده است. در طراحی این ساختمان، گونه‌شناسی و شیوه‌ی زندگی ساکنان این منطقه در نظر گرفته شده است.
پروژه‌هایی که در فهرست این نشریه به عنوان آثار برتر معماری سال برگزیده شده‌اند، طیف گسترده‌ای از معماران شناخته‌شده همچون سانا، دیلر اسکوفیدیو + رنفرو و آ اِم اِی و یا معماران تازه کاری چون اسکولپ [آی تی] و تروپیکال اسپیس و طیف گسترده تری از کاربری‌هایی چون خانه‌های چندخانواری = تا کلیساهای کوچک همراه با تعداد کمی پروژه‌های مسکونی خصوصی را دربرمی‌گیرند.
کلیسای روبان از معماران ناپ، مشبک از آ اِم اِی، خانه شهری از اسکولپ"آی تی"، خانه ترمیتاری از تروپیکال اسپیس، آشیانه ما از کالج طراحی محیط زیست یو سی برکلی و کنگو کوما، خانه سایگون از a21studio، خانه 1014 از معماران H، خانه ساو میل از استودیو ارچیر، سرپناه VIPP از VIPP، اسپا نمن از استودیو طراحی میا، خانه عبور بلوط از والکر ورکشاپ، خانه ای با یک دیوار از کریستین کرز، پروژه مسکونی کهریزک از استودیو CAAT، خانه چای در هوتونگ از آرک استودیو، موزه تاریخ طبیعی شانگهای از پرکینز + ویل، پل بی نهایت از جوو و پولوسگارد، آنتی ویلا از برادهابر + آمد و اشنایدر، موزه براد از دیلر اسکوفیدیو + رنفرو، دیوار بزرگ دبلیو اِی از لوئیجی روسلی و بالاخره مزارع گریس از معماران سانا این فهرست بیست تایی را تشکیل می‌دهند.

فهرست کامل بیست پروژه‌ی برتر و برگزیده‌ی «آرک‌دیلی» را می‌توانید این‌جا ببینید.


برگرفته از : honaronline.ir


  منبع : توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  13:54   سه شنبه 15 دی 1394  
 نظرات