اخبار   
 

 تهدید سرای دلگشا برای کاخ گلستان و احتمال برخورد قهری یونسکو

رییس کمیته‌ی میراث فرهنگی شورای شهر تهران از رعایت نشدنِ استانداردها از سوی مسئولانِ «سرای دلگشا» که در حریم کاخ گلستان قرار دارد، خبر داد. احمد حکیمی‌پور همچنین صبح امروز از چمران خواست که گزارش هفته‌ی قبل شهردار تهران درخصوص واگذاری املاک به اعضای شورا ارائه شود، تا اعضا بررسی‌های لازم درباره‌ی این گزارش را انجام دهند ...

تهدید سرای دلگشا برای کاخ گلستان و احتمال برخورد قهری یونسکو

رییس کمیته‌ی میراث فرهنگی شورای شهر تهران از رعایت نشدنِ استانداردها از سوی مسئولانِ «سرای دلگشا» که در حریم کاخ گلستان قرار دارد، خبر داد. احمد حکیمی‌پور صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در نشستِ سیصدوچهارم شورای شهر تهران، ضمن درخواست از چمران برای ارائه‌ی گزارش هفته‌ی قبل شهردار تهران درخصوص واگذاری املاک به اعضا، گفت: باید گزارش ارائه‌شده از سوی شهردار تهران به اعضا ارائه شود تا اعضا بررسی‌های لازم درباره‌ی این گزارش را انجام دهند.

وی با بیان این که در ۲۷ اسفندماه سال ۹۲ درخصوص وضعیت سرای دلگشا که در حریم کاخ گلستان قرار دارد، هشدار و تذکر داده بودم، افزود: کاخ گلستان تنها اثر پایتخت است که ثبت جهانی شده اما متاسفانه فعالیت سرای دلگشا در حریم این اثر ثبتی و عدم رعایت ارتفاع قطعا موجب برخورد قهری یونسکو خواهد شد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رییس شورای شهر تهران و نایب رییس شورا درخصوص عدم بررسی مصوبه نظارت شورا به روزنامه همشهری توسط هیات حل اختلاف گفت: اینکه رییس شورا در جریان مسائل نیست جای تعجب دارد و باید بگویم که این مصوبه نه لغو شده و نه بررسی آن از دستور خارج شده است بلکه نظارت بر روزنامه همشهری توسط شورا از سوی هیات حل اختلاف تایید شده است.



  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:27   سه شنبه 18 آبان 1395  
 نظرات