اخبار   
 

 نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی را نورانی می کند

مجموعه همایش‌های بین‌المللی اصفهان یکی از پروژه‌های شاخص و مهم شهر اصفهان است که در یک عرصه ۵۰ هکتاری و در پنج فاز احداث خواهد شد، تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت داشته است...

نیروگاه خورشیدی مرکز همایش های بین المللی را نورانی می کند

مجموعه همایش‌های بین‌المللی اصفهان یکی از پروژه‌های شاخص و مهم شهر اصفهان است که در یک عرصه ۵۰ هکتاری و در پنج فاز احداث خواهد شد، تاکنون ۵۳ درصد پیشرفت داشته است .

به گزارش ایمنا، ساختمان این مجموعه به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان است ، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

این مجموعه در سایت ۵۰ هکتار ی شهید کشوری در ۵ فاز سالن اصلی، سالن‌های چند منظوره، ویلاهای اختصاصی (VIP)، هتل ۵ ستاره، ساختمان‌های خدماتی و اداری تجاری در نظر گرفته شده است.

دسترسی اصلی از بزرگراه و از سمت جنوب اصفهان به مرکز همایش‌ها میسر بوده و امکان دسترسی از شمال هم در آن پیش بینی شده که از نظر ارتباطی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها محلی، استانی، کشوری و ملی در نظر گرفته شده است، یک هزار و ۲۰۰ نفر در همکف این سالن در قالب هیئت‌های ۷ نفره به صورت وی.آی.پی در نظر گرفته شده و ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفره نیز در ۲ بالکن برای تماشگران و مدعوین در سالن اصلی مرکز همایش‌ها پیش‌بینی شده است.

در کنار سالن‌های اصلی و جانبی مرکز همایش‌های بین المللی حدود ۳۰ طرح دیگر از جمله ۸خانه ویلایی ، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی ، ۲ پارکینگ با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو، پل ورودی مرکز همایش بین‌المللی در محدوده پل اشکاوند، ۳۵ هکتار فضای سبز و نصب ۱۲ هزار متر مربع شیشه چند جداره با ویژگی خاص و منحصر به فرد،به اجرا در می‌آید.

برای تامین برق این پروژه عظیم بین المللی، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان با ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و‌ات برق راه اندازی می شود.

برای تامین برق این پروژه عظیم بین المللی، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان با ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و‌ات برق راه اندازی می شود.

نصب و بهره برداری از نیرو گاه های ۱ تا ۱۰ کیلو وات در فضاهای شهری و پارک ها ، نصب آبگرمکن های خورشیدی ، ممیزی انرژی تاسیسات شهری و احداث ساختمان انرژی صفر از دیگر پروژه های اجرا شده هستند.

نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه سراسری برق است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ کشورهای جهان گرم شدن بیش از انتظار زمین و افزایش دی‌اکسیدکربن جو است.

محسن رنجبر با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری اصفهان نیز بر لزوم استفاده از انرژی‌های پاک تاکید دارد، افزود: بر مبنای اجرای برنامه اصفهان ۹۵، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فتوو‌لتاییک کشور در اصفهان احداث گردیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خصوصیت بزرگ این نیروگاه را استفاده از انرژی خورشیدی دانست و تصریح کرد: سلول‌های فتوو‌لتاییک انرژی خورشیدی را جذب و به طور مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه ظرفیت تولید ۱۰۰ کیلو و‌ات برق را دارد، ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی فتوو‌لتاییک با این توان منحصر به فرد است.

استفاده از سلول‌های فتوو‌لتاییک در کشور تاکنون در حد محدود بوده و تولید این میزان برق از این طریق گامی موثر در استفاده بهینه از منابع تجزیه‌پذیر است.

رنجبر اضافه کرد: استفاده از سلول‌های فتوو‌لتاییک در کشور تاکنون در حد محدود بوده و تولید این میزان برق از این طریق گامی موثر در استفاده بهینه از منابع تجزیه‌پذیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این نیروگاه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: طی مکاتباتی که سازمان با شرکت توزیع برق استان و نیز برق منطقه‌ای اصفهان داشته است، این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شده است.

وی با بیان اینکه در دنیا از این نوع تولید انرژی بسیار استفاده می‌شود، تصریح کرد: استفاده از سلول‌های فتوو‌لتاییک در کشور منحصر به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و روشن کننده‌ها در پارک است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: هدف شهرداری استفاده و فرهنگ‌سازی انرژی‌های تبدیل‌پذیر است که در سایر نقاط جهان کار شده و مو‌فقیت‌آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تولید برق از منابع دیگر را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: از جمله مزایای ویژه احداث این نیروگاه خرید تضمینی برق توسط سازمان انرژی‌های نو به ویژه از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی است که به قیمت زیادتری نسبت به تولید برق معمولی و واتی ۱۳۰ تومان می باشد.

برای توسعه کار معتقدیم که انرژی خورشیدی کاربری بیشتری خواهد داشت ، از این رو در مجموعه سایت امکانات لازم برای بهره گیری از انرژی خورشیدی فراهم شده است.

سایت خورشیدی را توسعه می دهیم

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز گفت: تامین انرژی مورد نیاز مرکز همایش های بین المللی اصفهان از نسل جدید است.

دکتر علیرضا قاری قرآن اظهارداشت:در حال حاضر بهره برداری طرح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی انجام شده است و برای برق مورد نیاز در امور کارگاهی پروژه از این نیروگاه استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع این نیروگاه به شبکه برق متصل است و در زمان عدم نیاز ، برق ذخیره شده در شبکه برق به فروش می رسد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید داشت: برای توسعه کار معتقدیم که انرژی خورشیدی کاربری بیشتری خواهد داشت ، از این رو در مجموعه سایت امکانات لازم برای بهره گیری از انرژی خورشیدی فراهم شده است.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه در صدد توسعه سایت خورشیدی هستیم، گفت: وزارت نیرو از اینگونه طرح ها حمایت می کند، از این رو ۱۰۰ کیلووات دیگر متمم این قرارداد را منعقد خواهیم کرد.

وی رویکرد شهرداری اصفهان در بحث استفاده از انرژی خورشیدی را مثبت خواند و گفت:استفاده و فرهنگ‌سازی انرژی‌های تبدیل‌پذیر یکی از اهداف شهرداری اصفهان است.

  منبع : ایمنا
  14:25   سه شنبه 15 اردیبهشت 1394  
 نظرات    
 
م افتخاری 09:27 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394
0
 م افتخاری
تا باد چنین بادا
Amir Mohammad 12:26 آدینه 18 اردیبهشت 1394
0
 Amir Mohammad
کل جهان در نصف جهان است....