اخبار   
 

 انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه‌ی موزه‌ی گوگنهایم نیویورک

موزه‌ی گوگنهایم نیویورک به‌تازگی جزییات بخشی از ایده‌های تحقق‌نیافته‌ی فرانک لویدرایت در ساخت این موزه را بر پایه‌ی آرشیو گوگنهایم بررسی کرده، و به انتشار تصاویری پرداخته که تغییرات در ساخت این بنا را از ایده‌ی آغازین تا اجرای نهایی نشان می‌دهد ...

انتشار تصاویری از طرح‌های اولیه‌ی موزه‌ی گوگنهایم نیویورک

موزه‌ی گوگنهایم نیویورک به‌تازگی جزییات بخشی از ایده‌های تحقق‌نیافته‌ی فرانک لویدرایت در ساخت این موزه را بر پایه‌ی آرشیو گوگنهایم بررسی کرده، و به انتشار تصاویری پرداخته که تغییرات در ساخت این بنا را از ایده‌ی آغازین تا اجرای نهایی نشان می‌دهد.

بر اساس این بررسی‌ها طی ۱۶ سالی که عملیات ساخت این موزه به طول کشید تدابیر رایت برای چگونگی شکل گیری گوگنهایم دستخوش تغییرات بسیاری شد. از جمله مهم‌ترین این تغییرات تغییر در نقشه‌های رمپ بزرگ گوگنهایم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بنا است. همچنین طی این بررسی‌ها متوجه می‌شویم که الگوی گنبد اولیه که در بنای کنونی گوگنهایم غایب است، چگونه جای خود را به حجم مکعبی شکل حاضر داده است.

همچنین ویژگی‌های مدل فیزیکی ساخته شده در سال ۱۹۴۵ به تجسم آنچه رایت به عنوان طرحی غیر متعارف در ابتدا برای ساخت این موزه در نظر داشته کمک می‌کند.

موزه هنر گوگنهایم در قسمت شرقی منهتن در نیویوک سیتی واقع شده و آثار هنرمندان امپرسیونیست، مدرن و معاصر را نمایش می‌دهد. معماری این بنا اثر معمار برجسته فرانک لویید رایت است.


ماکت گوگنهایم نیویورک که در سال ۱۹۴۵ و هشت سال پیش از آغاز عملیات ساخت بنا ارائه شد. این تصویر متعلق به بنیاد فرانک لویید رایت در اسکاتسدیل آریزونا است :


تصاویری که به شیوه " بلو پرینت" با بهره گیری از آرشیو نقشه های موزه گوگنهایم تهیه شده است :

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:02   سه شنبه 23 خرداد 1396  
 نظرات