اخبار   
 

 «ساحل» بزرگ‌ترین پردیس سینماییِ اصفهان می‌شود

رییس حوزه‌ی هنری اصفهان شامگاه شنبه در آیین رسمی گشایش نخستین پردیس سینمایی اصفهان (چهارباغ) گفت: با همت مسئولان استانی و کشوری، در اردیبهشت‌ماه کار بازسازی سینما ساحل آغاز و تا پایان سال به عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی استان به پایان می‌رسد ...

رییس حوزه‌ی هنری اصفهان گفت: با همت مسئولان استانی و کشوری، در اردیبهشت‌ماه کار بازسازی سینما ساحل آغاز و تا پایان سال به عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی استان بازسازی می‌شود. مهدی احمدی‌فر شامگاه شنبه در آیین رسمی گشایش نخستین پردیس سینمایی اصفهان (چهارباغ) افزود: امیدواریم این افتتاحیه آغازی خجسته برای سینماهای اصفهان در سال ۹۶ باشد و کار بازسازی پردیس سینمایی ساحل نیز تا پایان امسال به پایان برسد.

وی با بیان اینکه سینما ساحل در سال ۱۳۴۲ ساخته شده ‌است و از ماه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۵ اکران فیلم در آن ادامه داشته است، افزود: بازسازی این سینما از تیرماه ۹۵ آغاز و در مدت ۶ ماه به اتمام رسید در حالیکه به پیش‌بینی کارشناسی به دو سال وقت نیاز داشته است.

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه سینما خانواده پیش از این دارای ظرفیت ۴۳۶ صندلی بوده است، ابراز داشت: این سینما به شکل پردیس سینمایی چهار سالنه با ۷۸۰ صندلی بازسازی شده است.


هزینه سه میلیارد تومانی برای بازسازی سینما خانواده

وی ادامه داد: هزینه بازسازی این سینما سه میلیارد تومان بوده است که اگر مدیریت زمان شش ماهه برای بازسازی آن انجام نمی‌شد هزینه آن بسیار بالاتر می‌رفت.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: اگر همین همت در میان مسئولان استان وجود داشته باشد در اردیبهشت‌ماه بازسازی سینما ساحل آغاز و تا پایان سال به عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی استان و یکی از پردیس‌های نمونه کشور بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی باید ۴۰ سالن سینمایی داشته باشد که اکنون ۱۷ سالن سینمایی فعال دارد، ابراز داشت: شهر اصفهان با جمعیت حدود سه میلیون نفر اکنون هشت سالن سینمایی دارد و این در حالی است که باید به چشم انداز ۳۰ سینما برسیم.

احمدی‌فر با تاکید بر این مطلب که بازسازی تالار اندیشه و سینما ایران می‌تواند به رفع کمبود سالن‌های سینمایی اصفهان کمک کند، گفت: سینما ایران مشکلاتی دارد که مسئولان باید برای رفع آن بکوشند، سالن اندیشه نیز در جنوب اصفهان و در نقطه‌ای فاقد سینما واقع شده است و بر این اساس بازسازی آن بسیار مهم است.

  منبع : خبرگزاری مهر
  15:33   یکشنبه 27 فروردین 1396  
 نظرات