اخبار   
 

 ساختمان ثبت‌شده‌ی «انکس» آبادان سرپا می‌شود

مجموعه‌ی باشگاه نفت «انکس» (Annex) که در کنار اروندرود و پالایشگاه آبادان در دوره‌ی پهلوی دوم ساخته شده و در فروردین ۸۴ به شماره‌ی ۱۱۹۰۱ به ثبت ملی رسیده است، با همکاری میراث فرهنگی و مجموعه‌ی پالایشگاه نفت آبادان در دست بهسازی و مرمت است و در آینده نزدیک مرمت آن پایان خواهد یافت ...

ساختمان ثبت‌شده‌ی «انکس» (Annex) آبادان سرپا می‌شود

مجموعه‌ی باشگاه نفت «انکس» (Annex) که در کنار اروندرود و پالایشگاه آبادان در دوره‌ی پهلوی دوم ساخته شده و در فروردین ۸۴ به شماره‌ی ۱۱۹۰۱ به ثبت ملی رسیده است، با همکاری میراث فرهنگی و مجموعه‌ی پالایشگاه نفت آبادان در دست بهسازی و مرمت است و در آینده نزدیک مرمت آن پایان خواهد یافت. به گزارش ایسنا، پس از انقلاب کاربری‌های این محموعه تغییر می‌کند، اما همچنان فعال بوده تا اینکه در زمان جنگ تحمیلی به دلیل قرار گرفتن در مرکز تهاجمات ارتش بعثی عراق و مقاومت نیروهای غیور کشورمان خسارت‌های قابل توجهی را متحمل می‌شود و به خرابه‌ای تبدیل می‌شود که تا امروز به همین شکل باقی مانده است.

پس از جنگ، وزارت نفت و نیروهای نظامی بخشی از آن‌را ترمیم کرده و تا امروز به‌ عنوان فضایی برای مراسم عروسی‌های مردم شهر و کارکنان صنعت نفت استفاده شده است. اکنون نیز این مجموعه و برخی منازلی که در حاشیه مجموعه فرهنگسرای نفت (انکس) قرار دارند، با همکاری میراث فرهنگی و مجموعه‌ی پالایشگاه نفت آبادان در دست بهسازی و مرمت است و در آینده نزدیک مرمت آن پایان خواهد یافت. منازل این منطقه به دلیل نبود ساکنان و وضعیت آنها به گونه‌ای نیست که بتوان از آنها بهره‌برداری کرد در مرحله دیگری شروع به مرمت خواهند شد زیرا شرایط متفاوتی دارند.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

این عکس در اندازه‌ای بزرگ‌تر، این‌جا در دسترس است.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:26   چهارشنبه 4 آبان 1401  
 نظرات