اخبار   
 

 بررسی روان‌کاوانه‌ی تأثیر ساختمان‌ها بر فراز و فرود زندگی در یک کتاب

کتاب «معماری و هم‌ذات‌پنداری؛ بررسی روانکاوانه تأثیر ساختمان‌ها بر فراز و فرود زندگی»، نوشته‌ی «لوسی هاسکینسن» با ترجمه‌ی الهام پرویزی در انتشارات دانشگاه خوارزمی منتشر شده است ...

بررسی روان‌کاوانه‌ی تأثیر ساختمان‌ها بر فراز و فرود زندگی در یک کتاب

کتاب «معماری و هم‌ذات‌پنداری؛ بررسی روانکاوانه تأثیر ساختمان‌ها بر فراز و فرود زندگی»، نوشته‌ی «لوسی هاسکینسن» با ترجمه‌ی الهام پرویزی در انتشارات دانشگاه خوارزمی منتشر شده است. ساختمان‌ها به شیوه‌های عمیقی به هویت و درک ما از خودمان شکل می‌دهند؛ این شیوه‌ها همیشه برای معماران و شهرسازان و حتی کسانی که با ساختمان‌های محل سکونت‌شان احساس نزدیکی می‌کنند، قابل درک نیست. کتاب معماری و ضمیر تقلیدی، راهنمایی نظری برای رفتار ناخودآگاهانه ما در رابطه با ساختمان‌ها فراهم می‌کند تا چگونگی و چرایی تمایل‌مان به عناصر و ویژگی‌های خاص طراحی معماری را توضیح دهد. این کتاب آشکار می‌سازد که چگونه می‌توان حتی بی‌روح‌ترین ساختمان‌ها را برای تامین انتظارات و نیازهای ناخودآگاه خود اصلاح کرد و به همین طریق، پیامدهای یک ساختمان بی‌روح در رفاه و راحتی ما را بررسی می‌کند.

«معماری و هم‌ذات پنداری» برای روانکاوان و روانشناسان تحلیلی، معماران و همه افرادی که به هم‌پوشانی روانشناسی، معماری و محیط انسان ساخت علاقه دارند، جذاب خواهد بود. این کتاب در هفت فصل از منظر روانکاونه به تاثیر ساختمان‌ها بر زندگی ما می‌پردازد. کتاب «معماری و هم‌ذات پنداری»؛ بررسی روانکاوانه تأثیر ساختمان‌ها بر فراز و فرود زندگی نوشته لوسی هاسکینسون با ترجمه الهام پرویزی سال ۱۴۰۱ در شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۳۷۰ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان در انتشارات دانشگاه خوارزمی منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  08:54   شنبه 12 شهریور 1401  
 نظرات    
 
علی حسن رمضانی 14:54 شنبه 12 شهریور 1401
0
 علی حسن رمضانی
بسیار عالی و مفید.