اخبار   
 

 تلاش برای هویت‌بخشی به منفورترین ساختمان پاریس

برای برج «مونپارناس» در پایتخت فرانسه که به دلیل آنچه عدم تطابق و ناهمگونی با چشم‌انداز شهری پاریس عنوان می‌شد، بارها از سوی کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته و حتی لقب منفورترین ساختمان این شهر را از آن خود کرده است، برنامه‌های مفصلی برای هویت‌بخشی و در پی آن پذیرش از سوی ساکنان شهر در نظر گرفته شده است ...

تلاش برای هویت‌بخشی به منفورترین ساختمان پاریس

تلاش‌ها برای ایجاد هویت برای ساختمانی که نزد پاریسی‌ها منفور است، پُردامنه می‌شود. برای برج «مونپارناس» در پایتخت فرانسه که به دلیل آنچه عدم تطابق و ناهمگونی با چشم‌انداز شهری پاریس عنوان می‌شد، بارها از سوی کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته و حتی لقب منفورترین ساختمان این شهر را از آن خود کرده است، برنامه‌های مفصلی برای هویت‌بخشی و در پی آن پذیرش از سوی ساکنان شهر در نظر گرفته شده است.

بخشی از این برنامه تور گروه موسیقی IMMOBILIER در برج مونپارناس است که صاحبان این برج امیدوارند در جذب شهروندان قهرکرده با این ساختمان مؤثر واقع شود. همچنین ۷ تیم چندرشته ای مأموریت یافته‌اند تا با ارائه طرح‌های خود هویتی جدید و قدرتمند، نوآورانه، پویا و بلند پروازانه به این بنا بدهند. سرمایه حدود ۳۰۰ میلیون یورویی این پروژه تماماً از سوی صاحبان این برج تأمین خواهد شد.معماران و استودیوهایی از فرانسه، آمریکا انگلستان، هلند و چین در این رقابت شرکت دارند.مرحله دوم رقابت در حال حاضر در جریان است و با تعیین برنده نهایی در ژوئیه ۲۰۱۷ انتظار می‌رود عملیات اجرایی تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

فرستاده‌‌شده توسط آیدا شیرانی
  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  13:18   چهارشنبه 28 مهر 1395  
 نظرات