اخبار   
 

 تجلیل معماران، سینماگران و اهل فرهنگ از محمد بهشتی

مراسم بزرگداشت دکتر محمد بهشتی با حضور عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی، رضا کیانیان، هنرمند، محمود دعایی، میرجلال‌الدین کزازی، رضا صالحی امیری، مجید مجیدی، علیرضا تابش، دکتر کلانتری، محیط طباطبایی، مهدی چمران، احمد مسجدجامعی، مسعود سلطانی‌فر و چند چهره‌ی فرهنگی و سیاسی دیگر، شامگاه دوشنبه، ۴ مرداد در کتابخانه‌ی ملی برگزار شد ...

تجلیل معماران، سینماگران و اهل فرهنگ از محمد بهشتی

مراسم بزرگداشت دکتر محمد بهشتی با حضور عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی، رضا کیانیان، هنرمند، محمود دعایی، میرجلال‌الدین کزازی، رضا صالحی امیری، مجید مجیدی، علیرضا تابش، دکتر کلانتری، محیط طباطبایی، مهدی چمران، احمد مسجدجامعی، مسعود سلطانی‌فر و چند چهره‌ی فرهنگی و سیاسی دیگر، شامگاه دوشنبه، ۴ مرداد در کتابخانه‌ی ملی برگزار شد.

مسعود سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون رییس جمهور در مراسم بزرگداشت محمد بهشتی گفت: تجلیل و تکریم از فعالان و تاثیرگذاران حوزه فرهنگ و هنر در زمان حیات چه ارزشی دارد، در سال‌های گذشته به دلیل حوادثی که اتفاق افتاده بود نسبت به آن‌ها موضع گیری شد و به دلیل فضای سیاسی نمی‌شد از کسی تجلیل کرد.

وی افزود: آقای بهشتی با توجه به روندی که در طول ۳۷ گذشته در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری طی کرده است و آزمون خود را پس داده است، دیگر جایی برای تغییری در این تفکر و باور این عزیز وجود ندارد. ما به عنوان کسی که ۳ سال است در میراث از نزدیک همکار این عزیز هستیم و از نقطه نظرات و تجربیات ایشان استفاده کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: کسانی که مدیر هستند و متولی یک مجموعه هستند باید چند ویژگی کرده باشند که من با توجه به مطالعاتی که کردم می گویم چند شاخص مهم برای یک مدیر و متولی باید وجود کرده باشد شاخص اول شخصیت آن مدیر است یعنی مدیر باید شخصیت سازماندهی همه نیروها و کسانی که در مجموعه هستند را کرده باشد، شاخص دوم جاذبه است یعنی بتواند فضای تشویق را در مجموعه خود ایجاد کند و روحیه کار جمعی را تسری بدهد. شاخص سوم تعهد است که این تعهد را در باید در راستای اهداف سازمان کرده باشد، چهارم شاخص توان برقراری ارتباط با بخش‌های ذی نفوذ و تاثیرگذار است و شاخص پنجم لیاقت این فرد از جهت دانش آن کار و شجاعت و شهامتی که در امر مدیریت و ساماندهی کرده باشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در دولت گذشته این شخصیت دچار انزوا و عزلت شده بود و به قول خودشان ۱۸ ماه از کار اخراج شده بودم. گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست، ما در طول این مدت از آقای بهشتی به عنوان یک کانون امن و نقطه مطمئن برای رساندن ما به اهداف سازمانی از ایشان کمک گرفتیم.

وی تصریح کرد: آقای بهشتی ژرف نگری ویژه ای در امور مختلف دارند و ما همواره از تحلیل‌ها و ریزبینی‌های ایشان در جلساتمان استفاده می‌کنیم.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم دکتر بهشتی در این روزگار پرتلاطم روزگاری که سرعت ویژگی ممتاز آن است مفهوم اندیشه ایرانی، مفهوم اندیشه ایران شهری و تعلق به ایران چه در مفهوم معنایی و معنای تاریخی را هیچ وقت از دست نداد و تلاش کرد مفهوم ایران را در روزگار جدید بازخوانی کند چه وقتی در فارابی بود و چه وقتی در حوزه میراث فرهنگی و یا یک معمار می‌خواست نقش آفرینی کند.

عباس آخوندی اظهار کرد: من افتخار می‌کنم در مراسم تجلیل مردی که ایران را فهمید و می‌فهمد و حاضر نشد از تعلق به ایران چشم پوشی کند حضور دارم امیدوارم همه ما بتوانیم مفهوم ایرانی و ایرانی بودن را یک بار اندیشه کنیم.

example-image example-image example-image

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  14:37   سه شنبه 5 مرداد 1395  
 نظرات