اخبار   
 

 ایده‌ی جالب دبیر دوسالانه‌ی معماری ونیز برای طراحی ورودی نمایشگاه

دبیر پانزدهمین دوسالانه‌ی معماری ونیز ایده‌ای جالب و بی‌سابقه را در ورودی بخش نمایشگاه بین‌المللی این رویداد اجرا کرده است. الخاندرو آراونا این ورودی را بر پایه‌ی کانسپتِ بهره‌گیری از مواد ساده، ابتکار و خلاقیت‌های ساختاری و توجه به معماری مناطق محروم جهان، شکل داده است ...

ایده‌ی جالب دبیر دوسالانه‌ی معماری ونیز برای طراحی ورودی نمایشگاه

دبیر پانزدهمین دوسالانه‌ی معماری ونیز ایده‌ای جالب و بی‌سابقه را در ورودی بخش نمایشگاه بین‌المللی این رویداد اجرا کرده است. الخاندرو آراونا این ورودی را بر پایه‌ی کانسپتِ بهره‌گیری از مواد ساده، ابتکار و خلاقیت‌های ساختاری و توجه به معماری مناطق محروم جهان، شکل داده است.

بخش نمایشگاه بین المللی این رویداد با عنوان " گزارش از خط مقدم" با کیوریتوری آلخاندرو آراونا دبیر امسال بی ینال ونیز مشخصا بر مبنای همین تفکر شکل گرفته است.

آراونا معمار شیلیایی که جایزه " پریتزکر" ۲۰۱۶ را هم به دلیل ایده های پیشرو و انقلابی اش در معماری از آن خود کرده، حالا در بخش نمایشگاهی دوسالانه ونیزهم پیشگام شده و ورودی نمایشگاه را با ایده ای خلاقانه طراحی کرده است.

طراحی آراونا برای ورودی نمایشگاه با بهره گیری از ۱۰۰ تن مواد زائد دوسالانه گذشته اجراشده که در نوع خود منحصربه فرد است. ویترین و سقف اتاق از ۱۴ کیلومتر متریال ناودانی فلزی تشکیل شده که به صورت معلق متصل شده اند. مابقی ۱۰۰۰۰ متر مربع به وسیله جداکننده های گچی تقسیم بندی شده تا پروژه های مختلف با موضوعات گوناگون به نمایش گذاشته شوند.

به این ترتیب طرح کلی فضای ورودی تجربه و حس بصری منحصر بفردی را در بازدیدکنندگان ایجاد می کند. استفاده از مواد زائد نمایشگاه سال های قبل به کارگیری آن در دکوراسیون داخلی جزء ویژگی بارز معماری نمایشگاه امسال به حساب می آید. نمایشگاه دوسالانه ونیز در ۲۸ ماه مه ۲۰۱۶ بازگشایی شده است.

example-image

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  12:46   یکشنبه 16 خرداد 1395  
 نظرات