اخبار   
 

 الهام گرفتن «گوگنهایم» میامی از کارهای فرانک لویدرایت

موزه‌ی «گوگنهایم» میامی در نیویورک، با الهام گرفتن از کارهای فرانک لویدرایت احداث شده است. پررفت‌وآمد بودن شهر میامی و نیاز به یک مکان فرهنگی شاخص برای مردم این شهر، مسئولان شهری را به تکاپوی ساختِ مجموعه‌ای فرهنگی در خط ساحلی میامی انداخته بود. دستاورد این تکاپو، ساختمانی است که آن را گروه معماری OMA با الهام از موزه‌ی «گوگنهایم» فرانک لویدرایت طراحی کرده است ...

الهام گرفتن «گوگنهایم» میامی از کارهای فرانک لویدرایت

موزه‌ی «گوگنهایم» میامی در نیویورک، با الهام گرفتن از کارهای فرانک لویدرایت احداث شده است. پررفت‌وآمد بودن شهر میامی و نیاز به یک مکان فرهنگی شاخص برای مردم این شهر، مسئولان شهری را به تکاپوی ساختِ مجموعه‌ای فرهنگی در خط ساحلی میامی انداخته بود. دستاورد این تکاپو، ساختمانی است که آن را گروه معماری OMA با الهام از موزه‌ی «گوگنهایم» فرانک لویدرایت طراحی کرده است.

این پروژه در واقع از ۳ ساختمان و پارک تشکیل شده و بنای اصلی متشکل از دو بلوک با حجم‌های یکسان و فرم‌های مکعب و استوانه طراحی شده است. نمای سفید و بتنیِ پیش ساخته‌ی ساختمان که از نظر شکلی با گوگنهایم نیویورک قرابت مستقیمی دارد، اینجا با ۳۵۰ پنجره با اشکال نامنظم پوشیده شده است و فرم مارپیچی گوگنهایم نیویورک در اینجا با شبکه پنجره‌ها ایجاد شده است.

این مجموعه دارای امکانات و فضاهایی از قبیل لابی، آمفی تئاتر، فضاهای اداری، تجاری، اتاق‌های ملاقات و پارکینگ است که در سه ساختمان تعمیم داده شده‌اند.

example-image
  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  18:12   یکشنبه 14 آذر 1395  
 نظرات