اخبار   
 

 بررسی لایحه پیش نویس نمای ساختمان در شورای شهر

رییس کمیته عمران و حمل و نقل شهری گفت: برای اولین بار در شورای شهر تهران لایحه پیش نویس نمای ساختمان ارائه شد تا بر این اساس ساختمان ها با الگوی ایرانی اسلامی طراحی شود...

بررسی لایحه پیش نویس نمای ساختمان در شورای شهر

رییس کمیته عمران و حمل و نقل شهری گفت: برای اولین بار در شورای شهر تهران لایحه پیش نویس نمای ساختمان ارائه شد تا بر این اساس ساختمان ها با الگوی ایرانی اسلامی طراحی شود.

اقبال شاکری در گفتگو با «صما» در تصریح جلسه مشترک کمیسیون عمران و کمیسیون معماری، شهرسازی در عصر روز گذشته بیان کرد: در این جلسه نحوه ساماندهی بودجه (غیرنقد) مربوط به سازمان املاک شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پیشنهاد واگذاری، کارگزاری بودجه غیرنقد یا تهاتر به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مطرح شد تا از فعالیت کارگزاری های غیرمتفرقه جلوگیری شود.

رییس کمیته عمران و حمل و نقل شهری با اشاره به بررسی بحث سیما و منظر شهری در این جلسه افزود: برای اولین بار در شورای شهر تهران لایحه پیش نویس نمای ساختمان در شهر تهران ارائه شده است؛ لذا در نظر داریم همانگونه که برای سطح و سطوح و تاسیسات ساختمان آیین نامه و مقررات وجود دارد برای نمای ساختمان نیز براساس الگوی ایرانی اسلامی طراحی هایی صورت گیرد.

شاکری در ادامه گفت: باید آیین نامه و مقرراتی ابلاغ شود که از پراکندگی نمای ساختمان در منظر شهری جلوگیری شود و شهرداری حدود چند ماهی است که اقداماتی را در این خصوص انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در صورت تصویب آیین نامه نمای ساختمان در شورای شهر این طرح به لایحه های نظام مهندسی جهت کنترل و نظارت بر ساختمان ها افزوده خواهد شد.

بهره برداری از نمایشگاه بین المللی جدید تهران در شهر آفتاب

شاکری از دیگر مباحث مورد بررسی شورا را وضعیت نمایشگاه بین المللی جدید تهران در شهر آفتاب عنوان کرد و گفت: تا اواسط سال آینده حدود 40 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در مجموعه شهر آفتاب مورد بهره برداری قرار می گیرد و طبق گزارش های کار حدود 80 درصد این پروژه پیشرفت کرده است که مابقی آن تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

وی تاکید کرد: برای ارائه خدمات نمایشگاهی باید وضعیت بهره برداری مشخص شود؛ اکنون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرسازی تهران احداث آن را به عهده گرفته و بخش هایی نظیر هتل های بین المللی که در حیطه فاز تکمیلی است با مشارکت بخش خصوصی در دست احداث است.

شاکری با بیان اینکه شورا در حال بررسی پیشنهاد شهرداری مبنی بر بهره برداری از نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با تاسیس یک شرکت مجزا است خاطر نشان کرد: در این زمینه دو ایده از سوی شورای شهر مطرح شده که یک شرکت بهره برداری چابک و کوچک تاسیس شود و تبلیغات و جذب مشتری را آغاز کنند تا درآمد پایدار شهرداری نیز از این طریق تامین شود و پیشنهاد دیگر این است که بهره برداری از نمایشگاه بین المللی به یکی از شرکت های موجود شهرداری سپرده شود.

  منبع : خبرگزاری صما
  10:55   سه شنبه 1 مهر 1393  
 نظرات