اخبار   
 

 «یوجین کوهن»، معمار نامدار آمریکایی درگذشت

«یوجین کوهن»، معمار برجسته‌ی آمریکایی، پس از یک سال نبرد با سرطان، در ۹۲سالگی درگذشت. به گزارش وبگاه «آرک‌دیلی»، این معمار برنده‌ی AIA روز پنج‍‌شنبه از دنیا رفت. او دفتر معماری «کوهن پدرسون فاکس» معروف به KPF را به همراه شرکای خود، «ویلیام پدرسون» و «شلدون فاکس» در سال ۱۹۷۶بنیاد نهاد. او به دلیل توانایی‌اش در یافتن راه‌حل‌های نوآوراانه و ایجاد اجماع میان طراحان و توسعه‌دهندگان از طریق دریافتش از رابطه‌ی میان معماری و بازرگانی معروف است ...

«یوجین کوهن»، معمار نامدار آمریکایی درگذشت

«یوجین کوهن»، معمار برجسته‌ی آمریکایی، پس از یک سال نبرد با سرطان، در ۹۲سالگی درگذشت. به گزارش وبگاه «آرک‌دیلی»، این معمار برنده‌ی AIA روز پنج‍‌شنبه از دنیا رفت. او دفتر معماری «کوهن پدرسون فاکس» معروف به KPF را به همراه شرکای خود، «ویلیام پدرسون» و «شلدون فاکس» در سال ۱۹۷۶بنیاد نهاد. او به دلیل توانایی‌اش در یافتن راه‌حل‌های نوآوراانه و ایجاد اجماع میان طراحان و توسعه‌دهندگان از طریق دریافتش از رابطه‌ی میان معماری و بازرگانی معروف است. او همچنین، سال‌ها در دانشگاه‌های هاروارد، کلمبیا، و پنسیلوانیا آموزگاری می‌کرد.

یوجین کوهن در سال ۱۹۳۰ در فیلادلفیا به دنیا آمد و در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد. او مدتی برای وینسنت کلینگ و ولتون بکت کار کرد. وی به مدت بیش از ۴۰ سال ریاست KPF را بر عهده داشت او از طریق این استودیو معماری در طراحی شش برج از بلندترین برج‌های جهان، از جمله «مرکز مالی جهانی شانگهای» و «مرکز تجارت بین‌المللی هنگ کنگ» شرکت کرد و ترمینال‌های فرودگاهی را در بوفالو، فیلادلفیا و ابوظبی به همراه پروژه های بزرگی مانند هادسون یاردز و وان واندربیلت در نیویورک و کاونت گاردن در لندن را طراحی کرد.

در سال ۲۰۱۹، یوجین کوهن خاطرات خود را با کلیفورد پیرسون نوشته شده بود، منتشر کرد. این کتاب با عنوان «دنیای طراحی: داستان یک شرکت معماری جهانی» مجموعه‌ای از داستان‌های جذاب درباره ساختمان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های معماری را بیان می‌کند و درس‌هایی درباره رهبری تجاری و نوآوری در طراحی ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۱۱ نمایشگاهی از نقاشی‌های آبرنگ در هنگ کنگ ارائه کرد که نشان از عشق او به هنر و روحیه خلاقانه‌اش بود.


با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
برای بزرگ‌نمایی تصویر بالا، این‌جا و برای بزرگ‌نمایی تصویر زیر، این‌جا را کلیک کنید.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  11:25   شنبه 20 اسفند 1401  
 نظرات