اخبار   
 

 «جلوی تخریب دژ فلک‌الافلاک گرفته شد»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: قلعه‌ی فلک‌الافلاک، شاهکار معماری استان، طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده، که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد. عطا حسن‌پور افزود: دژ فلک‌الافلاک خرم‌آباد بارزترین بنای تاریخی این شهر و استان به شمار می‌رود و به عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی، تاریخی متشکل از دژ شاپورخواست، باغ گلستان، موزه، گنجینه‌ی اشیا تاریخی و موزه‌ی مردم‌شناسی، برای هر بازدیدکننده سرشار از جذابیت است ...

«جلوی تخریب دژ فلک‌الافلاک گرفته شد»

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: قلعه‌ی فلک‌الافلاک، شاهکار معماری استان، طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده، که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد. عطا حسن‌پور افزود: دژ فلک‌الافلاک خرم‌آباد بارزترین بنای تاریخی این شهر و استان به شمار می‌رود و به نوعی، هویت و شناسنامه‌ی مردم لرستان بوده و به عنوان یک مجموعه‌ی فرهنگی، تاریخی متشکل از دژ شاپورخواست، باغ گلستان، موزه، گنجینه‌ی اشیا تاریخی و موزه‌ی مردم‌شناسی، برای هر بازدیدکننده سرشار از جذابیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: این شاهکار معماری لرستان طی سالیان اخیر دچار آسیب‌هایی شده که خوشبختانه جلوی تخریب آن گرفته شد و مرمت این اثر ارزشمند توسط تیم پایش مستقر در مجموعه متشکل از اعضایی باتجربه و متخصص و دارای یک مشاور درحال انجام است. وی افزود: این طرح همواره از سوی وزارتخانه رصد و بررسی می‌شود تا علاوه بر مرمت شاهد استحکام‌بخشی این مجموعه تاریخی ـ فرهنگی باشیم. حسن‌پور بیان کرد: به منظور استحکام بیشتر این بنا باید موزه از درون این قلعه خارج شود چرا که خود قلعه فلک‌الافلاک یک موزه شگرف از معماری منحصر به فرد است. این مسئول گفت: البته تعدد کاربری‌ها ممکن است به آن آسیب بزند که در این راستا با حذف سرویس‌های بهداشتی و رطوبت‌گیری درصدد محافظت بیشتری از این قلعه تاریخی هستیم.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  08:56   چهارشنبه 11 آبان 1401  
 نظرات