اخبار   
 

 تحویل ۱۴ اثر معماری بین‌المللی به موزه هنرهای معاصر بعد از ۳۷ سال

چهارده اثر هنری معماری از دو هنرمند و معمار آمریکایی پس از ۳۷ سال به موزه هنرهای معاصر تهران تحویل شد...

تحویل ۱۴ اثر معماری بین‌المللی به موزه هنرهای معاصر بعد از ۳۷ سال

چهارده اثر هنری معماری از دو هنرمند و معمار آمریکایی پس از ۳۷ سال به موزه هنرهای معاصر تهران تحویل شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، ۱۴اثر هنری معماری از دو هنرمند و معمار آمریکایی که در سال ۱۳۵۷ از سوی موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده است، پس از ۳۷ سال به موزه تحویل داده شد.

به گزارش ۱۴ اثر طراحی معماری سال ۱۳۵۷ از دو هنرمند و معمار مطرح آمریکایی خریداری شد اما به دلیل حضور این آثار در یک نمایشگاه در زمان خرید این آثار به ایران منتقل نشد و پس از آن به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی و انسداد اموال ایران در آمریکا، به ایران تحویل داده نشد که با پیگیری‌های حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آثار در هلند به نماینده موزه هنرهای معاصر تهران تحویل داده شد و در روزهای آینده به موزه منتقل می‌شود.

چهار اثر از رابرت استرن و ۱۰ اثر متعلق به مایکل گریوز است، این هنرمندان از معماران شاخص و برجسته آمریکا و مکتب نیویورک هستند که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی آثارشان مورد توجه هنرمندان و منتقدان جهان قرار داشت و امروز نیز آثار این هنرمندان از نظر جایگاه در تاریخ هنر معاصر دارای اهمیت است.

آثار متعلق به موزه هنرهای معاصر تهران پس از تأیید کارشناسی توسط فریار جواهریان؛ کیوریتور ایرانی به موزه هنرهای معاصر تهران تحویل داده شده است.

  منبع : هنرآنلاین
  11:28   شنبه 28 آذر 1394  
 نظرات