اخبار   
 

 انقلابی در تصویربرداری با تلفن همراه

همکاری غول فن‌آوری، یعنی گوگل با دانشگاه MIT، به شکل‌گیری امکانِ بی‌مانندی انجامیده که طی آن، می‌توان سامانه‌ای یگانه را برای ثبتِ باکیفیت‌ترین تصویرها و پردازشِ موردنیاز پیش از ثبت تصویر توسط تلفن همراه هوشمند به کار بُرد ...

انقلابی در تصویربرداری با تلفن همراه

همکاری غول فن‌آوری، یعنی گوگل با دانشگاه MIT، به شکل‌گیری امکانِ بی‌مانندی انجامیده که طی آن، می‌توان سامانه‌ای یگانه را برای ثبتِ باکیفیت‌ترین تصویرها و پردازشِ موردنیاز پیش از ثبت تصویر توسط تلفن همراه هوشمند به کار بُرد.

این روزها استفاده از تلفنهای همراه هوشمند و ثبت تصاویر توسط دوربین این گجتهای همراه اقدامی همه گیر و برای بسیاری یک عادت غیرقابل ترک شده است. اما حتی افراد عادی هم می دانند که ثبت تصویر به مقوله ای متفاوت از قبل تبدیل شده و اکنون همه دوست دارند تصاویر باکیفیت و با وضوح بالاتری را ثبت کنند.

بدین منظور گوگل و دانشگاه MIT همکاری جالب توجهی را آغاز کرده اند که نتیجه آن ارایه سطحی پیشرفته از تصویربرداری محاسباتی است. در واقع در این سطح از تصویربرداری از هوش مصنوعی جهت انتخاب بهترین وضعیت تصویر استفاده می شود.

پیشتر گوگل توانسته بود الگوریتمهایی موسوم به HDR را برای ثبت تصاویر با ویژگی دینامیک بالا ارایه کند اما این ویژگی با یک محدودیت چشمگیر همراه شد و آن از تخلیه سریع شارژ باتری تلفن همراه.

اکنون اما پژوهشگران دانشگاه MIT وارد عمل شده تا با استفاده از تازه ترین یافته های عرصه هوش مصنوعی، ضمن از بین بردن این محدودیت، امکان ثبت باکیفیت ترین تصاویر را برای کاربران تلفنهای همراه هوشمند فراهم کنند. در این پروژه گروهی از محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه دانشگاه MIT حضور دارند.

در این نوآوری از سطح پیشرفته ای از یادگیری ماشینی استفاده می شود که به اصلاح رنگمایه پیکسلهای تصویر آن هم در کسری از از زمان می پردازد.

برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌
برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

ـ مأخذ اصلی این گزارش : newatlas.com
  منبع : خبرگزاری سینا
  18:39   سه شنبه 7 شهریور 1396  
 نظرات