اخبار   
 

 گستره‌ای تازه برای رقابت فیس‌بوک و اپل

شرکت فیس‌بوک با خرید یک شرکت نوپا، قصد دارد توانمندی خود را در هوش مصنوعی افزایش دهد. فیس‌بوک شرکت نوپای «اوزلو» (Ozlo) را خریده، که در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت در حوزه‌‌ی ساخت دستیار مجازی فعالیت می‌کند. هدف فیس‌بوک از این کار، رقابت با شرکت اپل است که مدتی پیش وارد این حوزه شده است ...

گستره‌ای تازه برای رقابت فیس‌بوک و اپل
■ توسعه‌ی دستیار مجازی فیس‌بوک، با خرید یک شرکت نوپا


شرکت فیس‌بوک با خرید یک شرکت نوپا، قصد دارد توانمندی خود را در هوش مصنوعی افزایش دهد. فیس‌بوک شرکت نوپای «اوزلو» (Ozlo) را خریده، که در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این شرکت در حوزه‌‌ی ساخت دستیار مجازی فعالیت می‌کند. هدف فیس‌بوک از این کار، رقابت با شرکت اپل است که مدتی پیش وارد این حوزه شده است.

اوزلو فناوری‌ای ارائه داده است که می‌تواند مکالمات را درک کند و به آن پاسخ دهد. سایت این شرکت قبل از اعلام مالکیت توسط فیسبوک، درباره توانمندی خود گفته بود که کاربر می‌تواند با نوشتن یک سوال راجع به یک برنامه تلویزیونی حتی به زبان مادری خود، با فهرستی از پیشنهادهای مختلف نمایش آن برنامه روبرو شود.

فیس‌بوک قصد دارد تا این فناوری را با فناوری هوش مصنوعی خود ترکیب کند و دستیار فعلی خود موسوم به M را ارتقاء دهد. فیس‌بوک برخی از قابلیت‌های دستیار M را در پیام‌رسان خود گنجانده است؛ اما نسخه کامل M را فعلا به صورت آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار داده است.

فیس‌بوکاذعان داشته که بسیاری از قابلیت‌های آن به جای هوش مصنوعی واقعی، توسط گروهی از مربیان و متخصصان مدیریت و عمل می‌شود. البته تاکنون توافق مالی فیس‌بوک با اوزلو افشاء نشده است اما فیسبوک میزان اهمیت هوش مصنوعی و در اولویت قرار داشتن آن را مخفی نمی‌کند. طی نشست فصلی‌ شرکت که هفته گذشته برگزار شد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک طرح اهمیت هوش مصنوعی را در قالب برنامه‌ای ۱۰ ساله ابلاغ کرد.

شرکت اوزلو در پیامی که به مناسبت پیوستن به فیس‌بوک در وبسایت خود منتشر کرد نوشت: با پیوستن به گروهی که ارزش‌ها و دیدگاهمان را با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم، ‌قادر خواهیم بود تا کارمان را برای ساخت تجربیات نو به وسیله هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ادامه دهیم. راه زیادی برای پیشروی در پیش داریم و از اینکه فناوری‌مان را به یک شبکه پیام‌رسان اجتماعی بیاوریم، هیجان زده‌ایم. براساس اطلاعات شرکت اوزلو، این شرکت ۳۰ کارمند دارد که بیشتر آن‌ها به تیم فیس‌بوک ملحق خواهند شد.

ـ در همین زمینه، پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را هم بخوانید :
■ فیس‌بوک قاتل Siri می‌شود


  منبع : وبگاه علمنا
  18:26   یکشنبه 15 مرداد 1396  
 نظرات