اخبار   
 

 «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است»

رهبر انقلاب پیش از ظهر آدینه، ١٩ دی، به مناسبت سالگرد قیام مردم قم در سال ١٣۵۶، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی، به برخی مسائل روز داخلی و خارجی اشاره کردند. ایشان درباره‌ی مسأله‌ی واکسن کرونا، تلاش برای ساخت واکسن داخلی را مایه‌ی افتخار و عزت کشور دانستند و تأکید کردند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر کارخانه‌ی فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند که در ظرف ۲۴ ساعت چهارهزار تلفات ندهند» ...

«ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است»

رهبر انقلاب پیش از ظهر آدینه، ١٩ دی، به مناسبت سالگرد قیام مردم قم که در سال ١٣۵۶ انجام گرفته بود، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی، به برخی مسائل روز داخلی و خارجی اشاره کردند. ایشان درباره‌ی مسأله‌ی واکسن کرونا، تلاش برای ساخت واکسن داخلی را مایه‌ی افتخار و عزت کشور دانستند و تأکید کردند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر توانسته بودند واکسنی درست کنند و اگر کارخانه‌ی فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند که در ظرف ۲۴ ساعت چهارهزار تلفات ندهند».

ایشان با تشکر از وزارت بهداشت و دست‌اندرکاران تولید واکسن آزمایش‌شده برای مقابله با کرونا، این واکسن را مایه افتخار و عزت کشور خواندند و با انتقاد از افرادی که هر کار بزرگ در کشور را انکار می‌کنند، به سوابقی از این انکارها در مقابل پیشرفتهای علمی اشاره و خاطرنشان کردند: سالها قبل وقتی جوانان کشور دستگاههای سانتریفیوژ را درست کرده بودند، عده‌ای نامه نوشتند که مبادا فریب این ادعاها را بخورید، همچنین پس از موفقیت مرحوم کاظمی و جوانان همکار او در سلولهای بنیادی پیغام‌های مشابهی داده شد اما آن پیشرفتها واقعاً قابل باور بود و پس از آن نیز پیشرفتها ۱۰ برابر شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است. ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خونهای آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استمرار مراقبتهای بهداشتی مردم و انجام وظایف مسئولان برای مقابله با کرونا، گفتند: برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌پس داده دارویی در زمینه کروناوجود دارد که مسئولان هم آنها را تصدیق می‌کنند، این موارد نباید انکار شود بلکه باید مورد بررسی قرار بگیرد.


با کلیک بر روی تصویر، ویدئوی سخنان رهبر انقلاب در روز ١٩ دی برای شما گشوده خواهد شد.
با کلیک بر روی تصویر، ویدئوی سخنان رهبر انقلاب در روز ١٩ دی برای شما گشوده خواهد شد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:44   آدینه 19 دی 1399  
 نظرات