اخبار   
 

 آخوندی خواستار ورود مهندسانِ پایه‌ی ۲ به انتخابات دوره‌ی هشتم شد

طبق بخشنامه‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی پیرامون اصلاحیه‌ی آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون نظام مهندسی و ساختمان، اجازه‌ی حضور در انتخابات هشتمین دوره‌ی نظام مهندسی از اعضای دارای مدرک پایه‌ی دوی هیأت‌مدیره‌ی نظام مهندسی سلب شده است ...

آخوندی خواستار ورود مهندسانِ پایه‌ی ۲ به انتخابات دوره‌ی هشتم شد
■ هیأت دولت موافقت نکرد (+تصویر نامه)


طبق بخشنامه‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی پیرامون اصلاحیه‌ی آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون نظام مهندسی و ساختمان، اجازه‌ی حضور در انتخابات هشتمین دوره‌ی نظام مهندسی از اعضای دارای مدرک پایه‌ی دوی هیأت‌مدیره‌ی نظام مهندسی سلب شده است.

به گزارش «صما» بر اساس این اصلاحیه - فرج‌اله رجبی، رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، درخواست کرد که اجازه حضور در انتخابات دوره هشتم به اعضای دارای مدرک پایه دوهیات‌مدیره دوره هفتم مطابق با بخشنامه‌های صادره داده شود.
رجبی در این نامه می افزاید: اعضای دارای مدرک پایه دو هیئت‌مدیره دوره هفتم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها با تمام توان در جهت اعتلای مقررات ملی ساختمان و حفظ حقوق بهره‌برداران مطابق منویات و دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های صادره وزیر تلاش کرده اند، اما مطابق دستورالعمل اجرایی انتخابات دوره هشتم مبنی بر شرط دارا بودن مدرک پایه‌یک یا دو سال سابقه فعالیت حرفه‌ای، قادر به کاندیداتوری در انتخابات دوره هشتم هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نیستند.

بنابراین با توجه به فرصت فعالیت سه‌ساله در دوره اخیر ،تمایل به استمرار خدمت‌گذاری به جامعه مهندسان ،حقوق مکتبه و سکوت آیین‌نامه در مورد وضعیت این اعضا .. مطابق ماده ۱۲۳آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور بررسی حقوقی و اعلام نظر دهد.

با درخواست مکتوب رجبی از آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز طبق تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس و رئیس شورای مرکزی با ارسال نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار افزایش یک تبصره به اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و ساختمان شد و درخواست کرد که ترتیبات قانونی برای طرح در هیات محترم وزیران معمول شود.

این تبصره با این مضمون بود که اعضای هیئت‌مدیره دوره هفتم سازمان استان که دارای پروانه اشتغال به کار پایه ۲ هستند، با داشتن سایر شرایط لازم می‌توانند در انتخابات هشتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها به‌عنوان داوطلب عضویت هیئت‌مدیره ثبت‌نام کنند.

به گزارش «صما» اما نتیجه درخواست وزیر راه و شهرسازی از معاون اول رئیس جمهور طی نامه ای از طرف مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه به حامد مظاهریان با این مضمون «درخواست اصلاح ماده (۵۹) آیین‌نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، به پیوست تصویر نامه شماره ۵۳۰۱۲/۵۵۵۷۵ مورخ ۹۷/۰۴/۳۰ دبیر محترم هیئت دولت مبنی بر مورد موافقت قرار نگرفتن موضوع فوق‌الذکر در جلسه مورخ ۹۷/۰۴/۲۷ هیئت محترم وزیران جهت استحضار ایفاد می گردد.» ارسال شد.

برای بزرگ‌نمایی، روی سه تصویر پایین کلیک کنید.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  18:18   یکشنبه 7 مرداد 1397  
 نظرات