اخبار   
 

 یادآوری‌ها و درخواست‌های انبوه‌سازان در نامه به حسن روحانی

کانون سراسری انبوه‌سازان ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری، خواستار چاره‌اندیشی و بیان راهکارهای فوری در راستای برون‌رفت از شرایط حاکم بر تولید مسکن شد. انبوه‌سازان در این نامه نوشته‌اند: چنانچه دولت اقدام به افزایش مبلغ تسهیلاتِ ساخت و امکان انتقال آن به خریدار به‌صورت بلندمدت نماید، به‌گونه‌ای‌که قدرت خرید مردم افزایش یابد، قطعاً با افزایش متقاضی خرید، افزایش تولید حاصل می‌گردد و افزایش تولید موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد ...

یادآوری‌ها و درخواست‌های انبوه‌سازان در نامه به حسن روحانی
■ دولت تسهیلاتِ ساختِ بلندمدت و قابل انتقال به خریدار، اعطا کند
■ لزوم چاره‌اندیشی برای کاهش ظرفیت کارخانه‌های تولیدی در رکود اقتصادی


کانون سراسری انبوه‌سازان ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری، خواستار چاره‌اندیشی و بیان راهکارهای فوری در راستای برون‌رفت از شرایط حاکم بر تولید مسکن شد. انبوه‌سازان در این نامه نوشته‌اند: چنانچه دولت اقدام به افزایش مبلغ تسهیلاتِ ساخت و امکان انتقال آن به خریدار به‌صورت بلندمدت نماید، به‌گونه‌ای‌که قدرت خرید مردم افزایش یابد، قطعاً با افزایش متقاضی خرید، افزایش تولید حاصل می‌گردد و افزایش تولید موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد. در ادامه‌ی این نامه آمده است: برای آنکه تسهیلات اعطایی موثر واقع شود و چرخ ساخت و ساز را به گردش و تحرک مناسب درآورد، قطعا باید شامل موارد زیر باشد:
۱. حداقل تسهیلات اعطایی برای خرید تولید هر واحد مسکونی در تهران ۳۰۰ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۵۰ میلیون تومان و در شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۶۰ میلیون تومان باشد.
۲. مدت بازپرداخت حداقل ۲۰ سال باشد.
۳. کارمزد برای خانه اولی ها زیر ۱۰ درصد و برای سایرین حداکثر ۱۰ درصد باشد.
۴. تسهیلات مذکور باید قابل انتقال به خریداران باشد.

برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.
برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.

  منبع : وبگاه صما
  14:43   دوشنبه 11 آذر 1398  
 نظرات