اخبار   
 

 بازار کار برای مهندسان اشباع شده است

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اجرایی شدنِ مباحث مقررات ملی ساختمان را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای مهندسان دانست و گفت: با این همه، به دلیل اشباع شدن بازار کار برای مهندسان، باید به دنبال زمینه‌های شغلی دیگری برای مهندسان، همچون صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم ...

بازار کار برای مهندسان اشباع شده است
■ ضوابط شرکت‎ها مانع گسیل مهندسان به کشورهای همسایه است


عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اجرایی شدنِ مباحث مقررات ملی ساختمان را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای مهندسان دانست و گفت: با این همه، به دلیل اشباع شدن بازار کار برای مهندسان، باید به دنبال زمینه‌های شغلی دیگری برای مهندسان، همچون صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‎ آذربایجان شرقی در گفت و گو «صما» با بیان اینکه تنها بخشی از مباحث مقررات ملی ساختمان در این استان رعایت می شود، گفت: برای اجرای کامل این مقررات هنوز آمادگی کامل وجود ندارد و مقاومت هایی در این زمینه وجود دارد.

شرایط کنونی، اجازه‌ی اجرای مباحث جدیدی از مقررات ملی را نمی‌دهد

علی طوماری با بیان این مطلب افزود: البته شرایط فعلی ساخت و سازها نیز به ما و مردم این اجازه را نمی دهد که مباحث جدیدی از مقررات ملی ساختمان را اجرایی و عملیاتی کنیم. وی تاکید کرد: با این حال ما تلاش می کنیم تا آن مباحثی را که ضرورت دارد و امکان عملیاتی کردن آنها فراهم است، در ساخت و سازها اجرایی کنیم.

طوماری با تاکید بر ضروت اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان گفت: اجرای مبحث ۲۲ می تواند حفاظت از سرمایه های ملی کشور و همچنین حفظ ایمنی و امنیت مردم را به دنبال داشته باشد. بنابراین لازم است که اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر پروژه های عمرانی در سراسر کشور با رکود و یا تعطیلی مواجه شده اند و به همین دلیل ما تلاش می کنیم که زمینه های جدید شغلی را برای مهندسان پیدا کنیم. در همین رابطه اجرای مبحث ۲۲ می تواند یکی از این زمینه های شغلی باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
بازار کار برای مهندسان اشباع شده است

این مسئول در عین حال با تاکید بر اینکه در کنار پیگیری اجرای مباحث مقررات ملی به منظور اشتغال زایی برای مهندسان، باید به دنبال زمینه های شغلی دیگری نیز برای مهندسان، تصریح کرد: در این بخش باید صادرات خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی افزود: در شرایط کنونی ما هر چه تلاش کنیم که جایگاه سازمان نظام مهندسی را اعتلا ببخشیم و اشتغال زایی برای جامعه مهندسین ایجاد کنیم، اما عملا مشاهده می کنیم که امکان پیش بینی فرصت های شغلی جدید برای مهندسان در داخل کشور وجود ندارد. طوماری با بیان اینکه در حال حاضر بازار کار ما در کشور اشباع شده و از مرز اشباع شدن نیز گذشته است، بیان کرد: البته این در حالی است که خوشبختانه این امکان در کشورهای همسایه وجود دارد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در عین حال با انتقاد از قوانین و ضوابط موجود بیان کرد: قوانین و ضوابط و شرایط شرکت ها و مهندسان ما این اجازه را به ما نمی دهد که بتوانیم مهندسان خود را به کشورهای همسایه گسیل دهیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید برای ایجاد شرکت های مشاور و پیمانکاری و طراحان چاره اندیشی کنیم تا بتوانیم از بازار کار جهانی و کشورهای همسایه بهره برداری کنیم.

  منبع : وبگاه صما
  11:09   سه شنبه 21 اسفند 1397  
 نظرات