اخبار   
 

 کمپین «من، مهندس طراح، این‌جا می‌ایستم»، آزمونی برای یک کار اجتماعی مثبت

کم‌تر از یک ماه پیش، روی فضای سایبری تلگرام، همکاران ما در اصفهان طرحی را به عنوان یک گام آغازین اما بزرگ برای نزدیک کردن شئون مهندسی به جایگاه واقعی خود آغاز کردند؛ که دستاوردهای آن به خوبی در همین ۳۰ روز گذشته از همین طرح نیمه‌منسجم آشکار شده است: مهندسانی که تنها با دو بار نه گفتن، توانسته‌اند قیمت‌هایی نزدیک به تعرفه دریافت کنند...

کمپین «من، مهندس طراح، این‌جا می‌ایستم»، آزمونی برای یک کار اجتماعی مثبت

کم‌تر از یک ماه پیش، روی فضای سایبری تلگرام، همکاران ما در اصفهان طرحی را به عنوان یک گام آغازین اما بزرگ برای نزدیک کردن شئون مهندسی به جایگاه واقعی خود آغاز کردند.

همه‌ی ما می‌دانیم که مهندسان در رقابتی بر علیه شأن و صنف خود روزبه‌روز قیمت‌های دریافتی خود بابت پروژه‌ها از کارفرما را پایین و پایین‌تر می‌آورند تا بتوانند طراحی پروژه را خود انجام دهند. قیمت دریافتی مهندسان برای طراحی یک پروژه گاهی تا یک‌پنجم قیمت مصوب پایین میآید و یک مهندس همه‌ی شأن حرفه‌ای خود را به ثمن بخس می‌فروشد.

از سوی دیگر، تک‌تک ما می‌دانیم که اگر از محدوده‌ها پایین نیاییم، کارفرمایان قیمت‌ها را بر اساس تعرفه‌های مصوب خواهند پرداخت. اما به دلایل مختلف از این امر استنکاف می‌ورزیم. برخی از ما اساساً روش چانه‌زنی در تجارت را نمیدانیم و برخی دیگر می‌پنداریم مشتریان بالاخره می‌توانند مهندسانی بیابند که با قیمت کم‌تر کار مورد نظر را انجام دهند و شاید شما نیز بتوانید دلایل دیگری به این مجموعه اضافه کنید.

اما حقیقت این است که شبکه‌ی اطلاعاتی مشتریان آن‌قدر قوی نیست که بتوانند به همه‌ی مهندسان واجد شرایط دسترسی پیدا کنند. انطباق این مطلب با واقعیت به خوبی در همین ۳۰ روز گذشته از همین طرح نیمه‌منسجم آشکار شده است: مهندسانی که تنها با دو بار نه گفتن، توانسته‌اند قیمت‌هایی نزدیک به تعرفه دریافت کنند.

لذا از همه‌ی دست‌اندرکاران دعوت می‌کنیم برای اعلام موافقت با این پیشنهاد، در کمپین تلگرامی «من، مهندس طراح، این‌جا می‌ایستم» عضو شوید. در صورتی که تعداد ملحق‌شدگان تا پایان اردی‌بهشت‌ماه ۹۵ به عدد قابل‌قبولی برسد، برای قدم‌های بعدی برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در غیر این حالت، به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد که این حرکت شکست خورده است.

در صورت شکست این حرکت، اتفاق خاصی نمی‌افتد؛ همه‌ی ما به این نتیجه می‌رسیم که فرهنگ یک کار اجتماعی مثبت در بدنه‌ی فرهیخته‌ترین بخش از جامعه‌ی ایران وجود ندارد و به این ترتیب، همه با هم منتظر خواهیم شد شاید کسی از جایی دیگر مشکلات ما را حل کند!

برای پیوستن به کمپین «من، مهندس طراح، این‌جا می‌ایستم»، نشانیِ کانال تلگرامیِ این گروه، این است:
https://telegram.me/joinchat/AyAzJz5FwzpHmzVAlDxDdA

example-image

  منبع : وبگاه «من، تو و صنعت ساختمان»
  18:18   سه شنبه 17 فروردین 1395  
 نظرات    
 
khosro salmanpour 17:51 چهارشنبه 18 فروردین 1395
1
 khosro salmanpour
خیلی عالی است مهندس متشکرم 
محمد کرد سنگانی 08:51 پنجشنبه 20 آبان 1395
1
 محمد کرد سنگانی
بسیار عالی
پیمان طالبی طاهر 06:14 یکشنبه 23 آبان 1395
1
 پیمان طالبی طاهر
درود ... بسیار حرکت عالی ای هستش. من در گروه تلگرامی شما هم توضیحات لازم رو دادم. باز نشر دادم در گروه تلگرامی 500 نفره مهندسین پاسارگاد گیلان و همچنین در ویکی پدیا در قسمت مقالات درج کردم. با نشر خواهم داد در گروههای مهندسی گیلان باز هم. امیدوارم در کل کشور فراگیر شه و خودمون به خودمون ارزش بزاریم که اینقدر مهندسین ما یا بهتر بگم مغزهای ما، مجبور به مهاجرت ناگریز و از سر نا امیدی از کشور نشن. در خدمتتون هستم
سهراب کریمی 19:47 دوشنبه 24 آبان 1395
1
 سهراب کریمی
بسیار عالی

علی مسلم زاده 20:19 یکشنبه 12 دی 1395
0
 علی مسلم زاده
انشاالله پایان امیدوار کننده ای داشته باشد.
یاسر محمودی 10:21 آدینه 17 دی 1395
0
 یاسر محمودی
درود ... بسیار حرکت عالی ای هستش