اخبار   
 

 مهندسان، قربانی دعوای وزیر و نظام مهندسی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهندسان، قربانی دعوای وزیر و نظام مهندسی هستند، گفت : در حال حاضر کمیسیون عمران بخشنامه وزیر راه را غیر قانونی دانسته و قرار است در هفته جاری به یکی از دو مرجع نظارتی شامل دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور ارجاع شود ...

مهندسان، قربانی دعوای وزیر و نظام مهندسی
■ بخشنامه‌های آخوندی این هفته به دیوان محاسبات می‌رود


رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهندسان، قربانی دعوای وزیر و نظام مهندسی هستند، گفت : در حال حاضر کمیسیون عمران بخشنامه وزیر راه را غیر قانونی دانسته و قرار است در هفته جاری به یکی از دو مرجع نظارتی شامل دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور ارجاع شود.

محمدرضا رضایی کوچی درباره سیستم ارجاع کار در نظام مهندسی ساختمان به آیین نامه جدید وزیر راه و شهرسازی به سازمان های نظام مهندسی استان ها اشاره کرد و گفت: پس از آنکه وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا شیوه انتخاب مهندس ناظر و مجری ذی صلاح بر اساس آشنایی و اظهار علاقه مندی سرمایه گذار و سازنده تغییر کند و این موضوع با مخالفت نظام مهندسی مواجه شد، کمیته ای در کمیسیون عمران برای بررسی مشکلات موجود میان وزارت راه و شهرسازی با نظام مهندسی ساختمان تشکیل شد و به بررسی این موضوع پرداخت. وی ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس به این نتیجه رسیدیم که بخشنامه و دستورالعمل جدید وزیر راه و شهرسازی با آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان مغایرت دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: ما این موضوع را مکتوب به آخوندی ابلاغ کردیم. وزارت راه و شهرسازی باید از نامه کمیسیون عمران مجلس تمکین کند. در حال حاضر مهندسان دچار نوعی سردرگمی شده اند وزارت کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، وزارت راه و شهرسازی و ... هر کدام بخشنامه مخصوص به خود دارند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کمیسیون عمران بخشنامه وزیر راه را غیر قانونی دانسته و قرار است در هفته جاری به یکی از دو مرجع نظارتی شامل دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور ارجاع شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

رضایی کوچی بزرگترین ایراد بخشنامه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر انتخاب مهندس ناظر از سوی سرمایه گذار ساخت و ساز را احتمال زدوبند میان مهندس و سازنده عنوان کرد و گفت: مصرف کننده نهایی مردم هستند و اگر زدوبندی وجود داشته باشد، ممکن است کیفیت ساخت و ساز افت کند که درنتیجه، این نگرانی ها و مخالفت ها با بخشنامه وزیر راه و شهرسازی دو چندان می شود.

  منبع : وبگاه صما
  15:51   دوشنبه 28 خرداد 1397  
 نظرات