اخبار   
 

 انجمن دندان‌پزشکان خواهان تأخیر در اجرای قانون نصب کارت‌خوان شد

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با نوشتن نامه‌ای به اسحاق جهانگیری،‌ معاون‌اول رییس‌جمهوری، خواستار به عقب انداختن اجرای قانون نصب کارت‌خوان در مطب‌ پزشکانِ این حرفه شد ...

انجمن دندان‌پزشکان خواهان تأخیر در اجرای قانون نصب کارت‌خوان شد

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با نوشتن نامه‌ای به اسحاق جهانگیری،‌ معاون‌اول رییس‌جمهوری، خواستار به عقب انداختن اجرای قانون نصب کارت‌خوان در مطب‌ پزشکانِ این حرفه شد. این نامه که روز جمعه ۱۸ مردادماه نوشته شده، با اعلام اینکه حرفه پزشکی «ارائه خدمات» به حساب می‌آید و متفاوت از اصناف فروشنده کالا و معاملات است، خواستار «به تاخیر انداختن» اجرای قانون نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان شده است.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که بر اساس قانون، تمامی افراد شاغل در حرفه پزشکی و داروسازی ملزم به نصب پایانه فروشگاهی در مطب خود پیش از روز ۲۳ مرداد ماه‌اند. همچنین سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی ایران نیز بر سر موضوع استفاده از کارت‌خوان برای افرادی که در حرفه پزشکی مشغول فعالیتند، توافق کرده بودند. نامه انجمن دندانپزشکان هدف از تاخیر در اجرای این قانون را مهیا شدن «سازوکار اجرای آن»‌ اعلام کرده اما منظور از این موضوع را مشخص نکرده است.

در سال‌های گذشته،‌ انتقادهای بسیاری از سوی مردم در رسانه‌های اجتماعی درباره نبود کارت‌خوان در مطب پزشکان مطرح شده است. در واکنش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه در سال گذشته، قانون «الزام پزشکان به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب‌ها» برای شفافیت گردش مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی را تصویب کردند. در بخشی از متن نامه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به جهانگیری آمده است: آیین‌نامه‌ی مذکور ناظر به ارزش کالا و خدمات غیر پزشکی و تجاری است باید ابتدائا اصلاح شود! ثانیا این قانون کیفیت ارائه خدمات پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد!

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  18:18   شنبه 19 مرداد 1398  
 نظرات