مقالات   
 

 آیین‌نامه‌ی سازه‌های بتنی حجیم

از انتشارات : معاونت امور فنی دفتر امور فنی، تدوین معیارها و کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)...

ارسال کننده: گروه رسانه‌ای دیرین
تاریخ ارسال: شنبه 6 دی 1393
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
نام کتاب : آیین‌نامه‌ی سازه‌های بتنی حجیم (بخش الحاقی به آیین‌نامه‌ی بتن ایران، «آبا»)
از انتشارات : معاونت امور فنی دفتر امور فنی، تدوین معیارها و کاهش خطرپذیری ناشی از زلزله
(سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)
تاریخ تدوین و انتشار : 1385
شمار صفحه‌ها : 74
فرمت : PDF
اندازه‌ی فایل : 1.4 مگابایت

آیین‌نامه‌ی سازه‌های بتنی حجیم، از بخش‌های الحاقی به آیین‌نامه‌ی بتن است. همان‌گونه که در آیین‌نامه‌ی بتن ایران آمده است، ضوابط ویژه‌ی سازه‌ها یا ابنیه‌ی خاص موضوع بخش‌های بعدی آیین‌نامه‌ی بتن ایران خواهد بود.
هدف از تهیه این آیین‌نامه، ارائه‌ی حداقل ضوابط و مقررات ویژه‌ی مربوط به سازه‌های بتنی حجیم است که طراحی و اجرای آن‌ها نیازمند تدابیر خاص می‌باشد و با رعایت آن‌ها میزان مناسبی از ایمنی، قابلیت بهره‌برداری و پایایی این سازه‌ها تامین می‌شود.
تدوین آیین‌نامه‌ی سازه‌های بتنی حجیم بر اساس نیاز جامعه‌ی مهندسی و با توجه به پروژه‌های متعدد سدسازی در دست مطالعه و احداث، در دستور کار قرار گرفت. به این منظور، گروه کاری متشکل از کارشناسان منتخب زیرکمیته‌ی سدهای بتنی از کمیته‌ی ملی برای تدوین آیین‌نامه انتخاب شدند. مطالب تهیه‌شده از طرف گروه کارشناسی، برای اعضای کمیته‌ی تدوین آیین‌نامه‌ی بتن ایران و نیز برخی شرکت‌ها و موسسات ارسال گردید. نظریات ارسال‌شده در کمیته مورد بررسی مجدد قرار گرفت و متن نهایی به تصویب داوران رسید.
 
 نظرات    
 
روزبه مهدوی 21:55 چهارشنبه 26 فروردین 1394
0
 روزبه  مهدوی
ممنون.