مقالات   
 

 شهر مصدر

شهر مصدراولین شهرهای جهان در حدود 3500 سال قبل از میلاد پدید آمده اند که این زمان، شامل تمام تاریخ...

ارسال کننده: نسیم موذن
تاریخ ارسال: شنبه 25 تیر 1390
شهر مصدر:
اولین شهرهای جهان در حدود 3500 سال قبل از میلاد پدید آمده اند که این زمان، شامل تمام تاریخ نوشته شده بشر میباشد؛ چرا که ثبت وقایع تاریخی بشر با پیدایش شهر توام بوده است.شهرها هرچند نسبت به تاریخ زندگی بشر عمر کوتاهی دارند ( 5500 سال در برابر نیم میلیون سال)؛ اما در طی همین عمر کوتاه مبدل به یکی از اصلی ترین دغدغه های بشری شده اند.
درحالی که شیوه زندگی شهری تبدیل به شیوه زندگی غالب شده است و چشم انداز جهانی بیانگر آنست که در آینده ای نه چندان دور بیش از 80 درصد انسان ها در شهرها ساکن خواهند شد؛ اما این نوع زندگی با مشکلات و مخاطرات خاص خودش نیز همراه بوده است.
بزرگ ترین و عمده ترین مشکل شهرنشینی موضوع ناپایداری ها و تمرکز بیش از حد و ظرفیت است که مخاطرات هویتی، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوانی را در پی داشته و دارد. سال ها است که اندیشمندان مدیریت و برنامه ریزی شهری به دنبال راهکارهای مناسبی در جهت پایدار ساختن سکونتگاه های بشری به خصوص در کلانشهرها هستند و راه حل نهایی را در مقطع کنونی، جهت توجه همه جانبه به تمام ابعاد توسعه پایدار معرفی می نمایند. طراحی و توسعه پایدار، توسعه ای است کیفی و متوجه کیفیات و ابعاد گوناگون زندگی است و هدف آن، بالا بردن سطح زندگی برای بشریت است. و در این راستا پایداری سکونتگاه های زندگی انسانها یکی از بنیادی ترین مباحث می باشد و این پایداری از جنبه های زیادی برخوردار است از جمله حفظ و ارتقاء محیط زیست، ترویج زندگی سالم، استفاده خردمندانه از زمین و... و یکی از این جنبه ها، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، بدون داشتن کمترین آلودگی می باشد که در طراحی و تولید به علت داشتن ابعاد پیچیده، متنوع و پر هزینه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
در راستای توسعه پایدار، مسوولان توسعه و عمران امارت متحده عربی اعلام کردند، با سرلوحه قرار دادن توسعه پایدار و اختصاص منابع مالی عظیم سعی در حرکت دراین مسیر دارند. در این بین می توان به طرح پروژه ای کاملا متفاوت با نام شهر مصدر به عنوان نمونه ای از این تلاش ها اشاره کرد. شهر مصدر اولین شهر پاکیزه دنیاست که کاملا با محیط زیست سازگار بوده و به نام شهر پایدار، بدون کربن، بدون آلودگی نامیده شده است. مبنای اصلی طراحی این شهر استفاده از منابع انرژی پاک و تجدید پذیر است و به گفته مسئولان، این شهر بالاترین کیفیت زندگی ممکن را به شهروندان خود ارائه خواهد داد. و زمانیکه کار ساخت این شهر در سال 2013 به اتمام برسد ساکنان آن م یتوانند ادعا کنند در پایدارترین شهر دنیا زندگی می کنند که در هماهنگی کامل با طبیعت طراحی و ساخته شده است.
 
 نظرات    
 
نازنین بهشتی 13:48 یکشنبه 26 تیر 1390
9
 نازنین بهشتی
خب این از چکیده و پیشگفتار مقاله
که طبق روال با ذکر روش تحقیق تموم شده
اما خود مقاله کجاست؟
فایلی که بشه دانلودش کرد اینجا نمیبینم!
شادین امانی 09:34 دوشنبه 27 تیر 1390
6
 شادین امانی
ممنونم
نازنین بهشتی 13:14 دوشنبه 27 تیر 1390
8
 نازنین بهشتی
دیروز نوشتم، بازم مینویسم: این فقط چکیده و پیشگفتار مقاله ست
اصل و متن مقاله کجاست!؟
و اون مسئول محترمی که این مطلب نصفه نیمه رو بعنوان "مقاله" تایید کرده چه توضیح و نوجیهی برای کارش داره؟
نسیم موذن 01:08 چهارشنبه 29 تیر 1390
8
  نسیم موذن
با سلام ضمن تشکر از تمامی دوستان عزیز:در جواب اقای امامی باید بگم که این شهر کاملا وجود داره و از نظر علمی هم به هیچ عنوان فاقد اعتبار نیست.ودر جواب شما سر کار خانم بهشتی اون کسی که این مطلب رو تایید کرده خودش تشخیص داده که باید تاییدش کنه و این وظیفه ی شما نیست که بگین مهر تایید رو بخوره یا نه و در ضمن ما همگی در این سایت عضو شدیم که در کنار هم اطلاعاتمونو بالا ببریم نه اینکه بحث و جدال کنیم.شما کلا با همگی بحث می کنید از مدیر سایت گرفته تا کاربران عزیز.اینکه ما مطالبی را برای اینها می فرستیم و تایید میکنن مطمئنا خوانده شده و کسی که تاییدش میکنه اطلاعاتی در باره مطلب داره که تاییدش میکنه.در ضمن شهر مصدر را من پاور پینتشو کامل و با تمام جزیئات دارم و 1بار هم فرستادم ولی خودمم نمیدونم چرا نذاشتن بعد 1چکیده ای ازش گذاشتم که اینو تایید کردن .حالا شما میگین من چیکار کنم مگه من مقصرم.بله اینم قبول دارم که در این سایت یک سری مطالب همینجوری تایید میشه ولی این دست من نیست که شما اینطوری برخورد میکنید.مطالبی من واسشون فرستادم که هیچ مشکلی از هر نظر نداشته ولی خب نذاشتن اونوقت منم باید بیام به بقیه ی کاربران پرخاش کنم؟؟؟؟؟سر کار خانم بهشتی این طرز برخوردتون اصلا درست نیست.شما واسه دعوا با مردم داخل این سایت عضو شدین یا کسب اطلاعات؟؟؟؟؟؟ در ضمن بد نیست شمایی که از همه انتقاد میکنین ایمیلتونو بذارین!با تشکر از تمامی دوستان ببخشید وقتتونو گرفتم.اینا حرفایی بود که باید زده میشد چون بعضیا واقعا شورو از مزه برددددددددددن.موفق و موید باشید.
خالد حسین بارزانی 15:03 سه شنبه 25 مرداد 1390
5
 خالد حسین بارزانی
سر کار خانم بهشتی شما واسه دعوا با مردم داخل این سایت عضو شدین به سلامتی دیگه؟
محمدرضا جمشیدیان 05:34 چهارشنبه 26 مرداد 1390
9
 محمدرضا جمشیدیان
با سلام خدمت همه دوستان
از سرکار خانم مهندس موذن چهارسوقی برای مشارکت در وبسایت و ارائه مطالب و نظرات مفید بسیار متشکرم. چنانچه در این وبسایت از ادبیات مناسبی در کامنت ها استفاده نشده است به نوبه خود از ایشان وسایر اعضاء معذرت می خواهم.
از کلیه دوستان می خواهم انتقادهای تند سایر دوستان را خیلی جدی نگیرند. این گونه انتقاد ها و برخوردها لازمه یک جامعه آزاد است و تا جائی که به کسی به صورت مستقیم توهین نشود و یا قوانین سایت زیر پا گذاشته نشود نه تنها مانعی ندارد گاهی هم باعث پیشرفت می شود.
همچنین از دوستان منتقد نیز برای ارائه نظراتشان متشکرم، اما امیدوارم به این نکته توجه کرده باشند که لحنی که به کار می گیرند تند بوده و باعث رنجش سایر کاربران سایت می گردد.
لذا با توجه به اینکه کاربران این وبسایت برای استفاده علمی و به دست آوردن آرامش از آن استفاده می کنند، چنانچه استفاده از این لحن در انتقادها ادامه پیدا کند، مطابق توافق نامه ای که همه ما پذیرفته ایم و در آن متعهد شده ایم که از واژه های تهاجمی در وبسایت استفاده ننمائیم، مجبور به لغو عضویت افرادی خواهیم بود که با استفاده از چنین ادبیاتی فضای وبسایت را تند و خشن می سازند.
مطمئن هستم همه کاربران با استفاده از ادبیات متین و درخور جایگاه علمی شان، از همه استعداد خود جهت ارتقاء و پیشرفت این وبسایت استفاده خواهند نمود.
با تشکر از همه دوستان.