مقالات   
 

 مدل‌سازی و تحلیل مسائل مهندسی

نام مقاله: بسته‌ی نرم‌افزاری تحلیل و مدل‌سازی مسائل مهندسی، شامل فیزیک‌های چندگانه / پدیدآورندگان: مجتبا حقیقی یزدی، جعفر اسکندری جم ...

ارسال کننده: امیر یاشار فیلا
تاریخ ارسال: پنجشنبه 5 اسفند 1400
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
نام مقاله: بسته‌ی نرم‌افزاری تحلیل و مدل‌سازی مسائل مهندسی، شامل فیزیک‌های چندگانه
پدیدآورندگان: مجتبا حقیقی یزدی، جعفر اسکندری جم
انتشاریافته در: نشریه‌ی «آموزش مهندسی ایران»، دوره‌ی ۱۵، شماره‌ی ۶۰، زمستان ۱۳۹۲.

چکیده :
در این پژوهش قابلیت‌های یک نرم‌افزار مدل‌سازی اجزای محدود با عنوان کامسول بررسی شده است. در این زمینه، یک مثال پرکاربرد در زمینه‌ی مهندسی مکانیک ارائه و با استفاده از این نرم‌افزار تحلیل شده است.
این نرم‌افزار دارای ماژول‌های گوناگونی برای حل مسائل مهندسی است و این امکان را فراهم می‌آورد که چند ماژول به طور همزمان برای مدل‌سازی مسائل به کار برده شوند و در نتیجه، تحلیل مسائل مهندسی شامل فیزیک‌های چندگانه ساده‌تر انجام گیرد. در این پژوهش ماژول‌های مکانیک سازه‌ای و معادلات دیفرانسیل جزئی در نرم‌افزار، برای بررسی مثال یادشده به کار می‌رود. تحلیل مسأله‌ی مورد نظر که شامل بررسی رفتار لوله‌ی پلیمری انتقال گاز است، نشان می‌دهد که چه‌گونه این نرم‌افزار در تحلیل عددی مسائل مهندسی شامل فیزیک‌های چندگانه‌ی کوپل‌شده سودمند است. دستاوردهای رضایت‌بخش این مسأله‌ی علمی ـ صنعتی پرکاربرد، قابلیت این نرم‌افزار را در مدل‌سازی و همچنین، تحلیل عددی مسائل با روش اجزای محدود برای مهندسان، پژوهشگران و دانشجویان، بیش از پیش روشن می‌سازد.

کلیدواژه‌ها :
بسته‌ی نرم‌افزاری، مدل‌سازی اجزای محدود، مسائل مهندسی، فیزیک‌های چند‌گانه.


 
 نظرات