مقالات   
 

 جایگاه صنعتی سازی و فناوریهای نوین صنعت ساختمان

عنوان مقاله: جایگاه صنعتی سازی و فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قوانین، مقررات، آییننامه ها و دستورالعملهای اجرایی حاکم در ایران و جهان ( فرصتها و تهدیدها )...

ارسال کننده: احسان درفشی
تاریخ ارسال: یکشنبه 12 بهمن 1393
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
عنوان مقاله:
جایگاه صنعتی سازی و فناوریهای نوین صنعت ساختمان در قوانین، مقررات، آییننامه ها و دستورالعملهای اجرایی حاکم در ایران و جهان ( فرصتها و تهدیدها )


نویسندگان:
مهدی عسگری، محسن گرامی


چکیده:
رویکرد گسترده و روزافزون کشور به تامین ساختمان و مسکن، ضرورت استفاده از سیستم های نوین ساخت و مصالح جدید به منظور افزایش سرعت ساخت، سبک سازی، صرفه جویی در انرژی، افزایش عمر مفید و نیز مقاوم نمودن ساختمان ها در برابر زلزله را بیش از پیش مطرح ساخته است. ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسی کشور وآشنایی با سیستم ها و مصالح جدید ساختمانی در دراز مدت موجب بهینه سازی ساخت، افزایش تولید مسکن در کشور و رسیدن به شرایط اجرایی مطلوب خواهد شد. در این تحقیق که از نوع کاربردی است، سعی گردیده است با بررسی و جمع آوری شاخص های مهم در ارزیابی و رتبه بندی فناوری های نوین ساختمانی، ضمن ارائه معیارهای تدوین شده، زمینه آشنایی و استفاده متخصصین، مهندسین مشاور و سایر دست اندرکاران صنعت ساختمانی در شیوه رتبه بندی روش های نوین ساخت فراهم آید. در پایان نسبت به ارائه پیشنهادتی برای تحقیقات آتی و ارتقاء فناوری ساخت مسکن درکشور اقدام شده است.


کلیدواژگان:
فناوری های نوین ساختمانی، شاخص های رتبه بندی فناوری های نوین، صنعتی سازی در ساختمان، روش های مصالح جدید ساخت


سومین ھمایش ملی فناوری ھای نوین صنعت ساختمان
مشھد مقدس - سالن صبا
٢٠ و ٢١ شھریور ١٣٩٣

 
 نظرات