اخبار   
 

 تخریب لایه‌های تاریخی با احداث گذر کمر زرین اصفهان

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: مقرر بود احداث گذر کمر زرین اصفهان به‌صورت محدود انجام گیرد و صرفاً کفِ این گذر با میدان امام‌علی هماهنگ شود و تأسیسات به‌صورت محدود از این گذر گذرانده شود. حمیدرضا محققیان امروز (۲ بهمن‌ماه) با اعلام این مطلب، افزود: با توجه به هماهنگی‌های قبلی شهرداری منطقه‌ی ۳ اصفهان با این اداره‌ی کل، مقررشده بود احداث گذر کمر زرین اصفهان در قلب بافت تاریخی این شهر و در جنب مجموعه‌ی جهانی مسجدجامع عتیق، به‌صورت محدود و با نظر این اداره انجام پذیرد ...

تخریب لایه‌های تاریخی با احداث گذر کمر زرین اصفهان
سرپرست میراث فرهنگی اصفهان: قرار بود صرفاً کفِ این گذر با میدان امام‌علی هماهنگ شود


سرپرست اداره‌ی کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: مقرر بود احداث گذر کمر زرین اصفهان به‌صورت محدود انجام گیرد و صرفاً کفِ این گذر با میدان امام‌علی هماهنگ شود و تأسیسات به‌صورت محدود از این گذر گذرانده شود. حمیدرضا محققیان امروز (۲ بهمن‌ماه) با اعلام این مطلب، افزود: با توجه به هماهنگی‌های قبلی شهرداری منطقه‌ی ۳ اصفهان با این اداره‌ی کل، مقررشده بود احداث گذر کمر زرین اصفهان در قلب بافت تاریخی این شهر و در جنب مجموعه‌ی جهانی مسجدجامع عتیق، به‌صورت محدود و با نظر این اداره انجام پذیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به بازدید کارشناسان این اداره‌کل، قرار بود تا صرفاً با کف‌سازی مناسب، کف این گذر با میدان امام علی(ع) هماهنگ شود و تأسیسات به‌صورت محدود از این گذر عبور کند. او اضافه کرده است: لکن با توجه به اینکه ادامۀ احداث این گذر فقط با نظر این اداره‌کل امکان‌پذیر است، معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با مسئولان معاونت فنی شهرداری منطقه ۳ هماهنگی‌های لازم را در خصوص مشخص شدن دامنه فعالیت شهرداری و به‌ویژه انجام اقدامات لازم توسط کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌کل انجام داده و پس‌ازآن این عملیات ادامه می‌یابد.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:18   دوشنبه 2 بهمن 1402  
 نظرات