اخبار   
 

 چه قراردادهایی در شهرداری محرمانه هستند؟

مقاومت‌ها در برابر شفاف‌سازی در شهرداری هنوز ادامه دارد. مخالفانِ شفافیت در شهرداری هر بار به سبک و روشی به دنبال دور زدنِ قانون و عدم انتشار قراردادهایشان هستند. زدنِ مُهر «محرمانه» بر روی قراردادها یکی از این روش‌هاست ...

چه قراردادهایی در شهرداری محرمانه هستند؟

مقاومت‌ها در برابر شفاف‌سازی در شهرداری هنوز ادامه دارد. مخالفانِ شفافیت در شهرداری هر بار به سبک و روشی به دنبال دور زدنِ قانون و عدم انتشار قراردادهایشان هستند. زدنِ مُهر «محرمانه» بر روی قراردادها یکی از این روش‌هاست.

به گزارش اسکان نیوز، اززمانی که سامانه شفافیت راه اندازی شد تا به امروز مقاومت ها در برابر انتشار قرار دادهای شهری ادامه دارد. یکی از سبک‌های فرار از انتشار قرار دادها ،محرمانه اعلام کردن آنها است . بهاره آروین عضو شورای شهر تهران هم یکی از مشکلات انتشار قرار دادها را بحث قراردادهای محرمانه عنوان می کند و می گوید : بر اساس مشاهده های انجام شده، برخی واحدهای تابعه که بدون گردش به ثبت قراردادها اقدام می‌کنند، به بهانه‌ محرمانه بودن اسناد برخی قراردادها، از ثبت آن در سامانه‌ سر باز می‌زنند.

او ادامه می دهد: در جریان برگزاری یک جلسه با معاونت مالی و اداری شهرداری تهران این موضوع مطرح شد که اگر قرار باشد واحد مربوطه به این نتیجه برسد که چه چیزی محرمانه است و چه چیزی نیست، نظارت بر عملکرد واحدهای مربوطه عملا بی معنا خواهد شد. چراکه ممکن است واحد مربوطه یک قرارداد را به هر دلیلی، ثبت و منتشر نکند چراکه آن را به‌عنوان قرارداد محرمانه قلمداد ‌می‌کند. بر این اساس مقرر شد معاونت مالی برای تصویب این که چه قراردادی محرمانه است یا نیست، دستورالعملی را به شورای شهر تهران ارائه دهد و در این فرآیند، این مسأله را مشخص کند که چه کسی و بر چه اساسی تشخیص می‌دهد که قراردادی محرمانه است یا خیر.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهادی که هنگام بررسی این مصوبه در صحن علنی ارایه شد می‌گوید: این پیشنهاد با استناد به ویژگی شهرداری تهران به عنوان یک سازمان خدماتی مطرح شد که اساسا در یک سازمان خدماتی بحث قرارداد محرمانه، بلاموضوع است و به همین دلیل ممنوعیت انتشار قراردادهای محرمانه به کل از متن مصوبه حذف شد. البته این دست موارد خیلی معدود است و مواردی هم که گزارش آنها آمده، واقعا انگشت‌شمارند، اما اگر درحال حاضر شهرداری تهران از این موارد معدود با خبر است، باید خیلی روشن و شفاف اطلاع بدهد تا بتوانیم صحن شورا را هم در جریان این امر قرار دهیم.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران هم درخصوص درباره قرار دادهای محرمانه می گوید : یکی از پاشنه آشیل های شهرداری این موضوع است. یکسری مصوبه و لایحه در شورا وجود دارد که برای انتفاع گروه ها و سازمان هایی مصوب شده است که به طور قانونی عملکرد غیرقانونی را نهادینه کرده است و قراردادهای محرمانه از این دسته هستند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه می دهد: قطعا دیگر قرارداد محرمانه نخواهیم داشت، مگر اینکه مصالح ملی از نظر امنیتی تهدید شود. اما بناست که دیگر قراردادها محرمانه نباشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ در همین زمینه :
(با کلیک بر روی هر عنوان، صفحه‌ی مربوط به آن مطلب برای شما گشوده خواهد شد.)
شفافیت، اصل فراموش‌شده در مدیریت شهریِ دوره‌ی گذشته
شهروندان تهرانی به اطلاعات کامل شهرسازی دست پیدا می‌کنند
پایش مداوم بودجه‌ی پایتخت
تهران چه شهرداری می‌خواهد؟
دو تعهد نجفی برای تهران ۱۴۰۰
طعنه‌ی قالیباف، کنایه‌ی نجفی
زمین‌های مرغوب تهران، قربانی تهاترهای شهرداری
ابهام در واگذاری زمین ۱۲هزار متری عباس‌آباد به بانک انصار
«شهرداری تهران بزرگ‌ترین بدهکار بانکی است»
شگردی دیگر برای دور زدنِ اداره‌ی مالیات!
جهانگیری: متأسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است
عدم تعامل شهرداری با نظام مهندسی

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  12:43   سه شنبه 4 دی 1397  
 نظرات