اخبار   
 

 اخطار پیامکی به ۵۰ هزار متقاضی مسکن مهر

در الحاقیه تعدیل قیمت مسکن مهر بدون استثنا پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، جریمه می‌شوند...

اخطار پیامکی به ۵۰ هزار متقاضی مسکن مهر

در الحاقیه تعدیل قیمت مسکن مهر بدون استثنا پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، جریمه می‌شوند.

محمود احمدی‌نژاد که در سال ۱۳۸۵ تحت فشار افزایش قیمت مسکن قرار گرفته بود و انداختن توپ گرانی مسکن به زمین دیگران برایش کارساز نبود، ناگهان انقلابی در این عرصه را رقم زد. او به وزیر مسکن، رییس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک مسکن دستور داد که اولی زمین فراهم کند، دومی منابع نقد دراختیار بانک مسکن قرار دهد و این بانک به دولت و متقاضیان ساخت مسکن مهر وام ارزان‌قیمت دهد.

به نوشته اعتماد، در حالی که در چهار سال فعالیت دولت دهم وزیر مربوطه بیشترین فشار را برای ساخت و عرضه مسکن مهر می‌آورد اما این روی آشکار داستان بود. روی پنهان مسکن مهر رشد نقدینگی و کمک به رشد تورم در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بود که با انتقاد شدید دولت یازدهم مواجه شد. ارسال پیامک به ۵۰ هزار متقاضی مسکن مهر فقط در شهر پرند که بخشی از آورده قانونی خود را نیاورده‌اند نشان می‌دهد که این طرح هنوز دردسرساز است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به ارسال پیامک اخطار پرداخت ۳۰ درصد مابقی مبلغ قرارداد مسکن مهر به ۵۰ هزار متقاضی، گفت: در الحاقیه تعدیل قیمت مسکن مهر بدون استثنا پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، جریمه می‌شوند. باران هاشم زهی افزود: قیمت تمام شده واحد مسکن مهر در سامانه طرح مهر مشخص شده و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن کد ملی از میزان آن مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برای حدود ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر پرند پیامک اخطار واریز ۳۰ درصد باقیمانده علی‌الحساب آورده ارسال شده است، تصریح کرد: ارسال پیامک به حدود ۵۰ هزار متقاضی برای این منظور انجام شده تا با توجه به رویکرد جدید شرکت عمران پرند جهت تکمیل پروژه‌ها انجام شود. از این رو قیمت تمام‌شده مسکن مهر را با ارسال پیامک به اطلاع مردم می‌رسانیم و متقاضیان باید بقیه آورده را به حساب خودشان واریز کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر رابطه‌یی را بین متقاضیان به عنوان پیش‌خریدار و سازندگان به عنوان پیش‌فروشنده برقرار کرده‌ایم تا به طور مرتب از پروژه‌ها بازدید کنند. متقاضیانی که ۳۰ درصد مابقی آورده را به‌صورت علی‌الحساب واریز می‌کنند شرایطی را فراهم می‌کنند تا واحدهای آنها به سرعت تکمیل شود. مدیرعامل شرکت عمران پرند با تاکید بر اینکه با این برنامه واحدهای مسکن مهر به سرعت تحویل می‌شود، اظهار کرد: به طور قطع متقاضیانی که سهم آورده خود را به موقع تکمیل می‌کنند، زودتر صاحبخانه می‌شوند.

هاشم‌زهی در پاسخ به این پرسش که پروژه‌های مسکن مهر پرند چه زمانی تحویل می‌شود، افزود: تمام پروژه‌ها برنامه زمان‌بندی دارند و برای تکمیل آنها دو برنامه اجرایی و مالی تنظیم کرده‌ایم. در قالب برنامه اجرایی فرآیند تکمیل پروژه‌ها در مقاطع زمانی به ترتیب برای خرداد، مرداد، شهریور، آذر و بهمن امسال از همه شرکت‌ها برنامه گرفته‌ایم. چنانچه برنامه مالی و اجرایی به‌طور موزون، همزمان و هماهنگ پیش برود، به طور قطع به اهداف پیش‌بینی شده دست خواهیم یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که پروژه‌های هسا چه زمانی تحویل می‌شود، گفت: چنانچه متقاضیان در پروژه‌های هسا به تعهدات خود عمل کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز به تعهدات خود پایبند باشند، این پروژه‌ها بهمن‌ماه امسال تحویل می‌شود. مدیرعامل شرکت عمران پرند خاطرنشان کرد: به صورت هفتگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان جلسه داریم و پروژه‌های اولویت‌دار را به ‌آنها می‌دهیم و خوشبختانه کارها پیش می‌رود.

هاشم‌زهی با یادآوری این که از سال گذشته به متقاضیان برای واریز آورده پیامک ارسال شده، افزود: برای آنکه پروژه‌ها را به اتمام برسانیم پیامک اخیر را ارسال کرده‌ایم تا متقاضیان نسبت به واریز ۳۰ درصد مابقی آورده به‌صورت علی‌الحساب اقدام کنند. ممکن است متقاضیان آورده‌یی را واریز کنند، اما با توجه به الحاقیه سوم تعدیل سال گذشته قیمت مسکن مهر باز هم مبالغی را باید پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت وقتی سازنده پول نداشته باشد، واحد تکمیل نمی‌شود و چاره‌یی جز دادن اخطار به متقاضیان برای تکمیل واحدها نیست. افرادی هم که نسبت به تکمیل آورده اقدام نکنند مشمول تاخیر شده و احتمالا در آینده تدابیر دیگری در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که منظور شما از تدابیر دیگر چیست، گفت: جابه‌جایی و جریمه از جمله این تدابیر خواهد بود، البته جریمه هم برای متقاضی و هم برای سازنده اعمال خواهد شد. بر اساس مفاد قرارداد پیش‌فروش هم برای متقاضی و هم برای سازنده پیش‌بینی‌های لازم برای جریمه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند تاکید کرد: در الحاقیه تعدیل قیمت مسکن مهر بدون استثنا برای همه سازندگانی که به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد عمل نکرده‌اند جرایمی را اعمال می‌کنیم و از نرخ افزایشی که به آنها تعلق می‌گیرد این جریمه را کسر خواهیم کرد.

  منبع : معماری نیوز
  13:24   شنبه 30 فروردین 1393  
 نظرات