اخبار   
 

 استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان‌های اصفهان قابل کنترل نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مجریان ذی صلاح در اصفهان، گفت: به دلیل عدم حضور مجری ذی صلاح در ساختمان های اصفهان، استفاده از مصالح استاندارد در آنها قابل کنترل نیست...

استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان‌های اصفهان قابل کنترل نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مجریان ذی صلاح در اصفهان، گفت: به دلیل عدم حضور مجری ذی صلاح در ساختمان های اصفهان، استفاده از مصالح استاندارد در آنها قابل کنترل نیست.

"علی پزشکی" در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص رعایت مقوله استانداردسازی در ساختمان ها، اظهار داشت: مقوله استاندارد یکی از مباحث مهم در راستای رعایت حقوق شهروندی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه مردم باید از سلامت و ضمانت خرید کالایی که خریداری می کنند اطمینان کافی داشته باشند، تاکید کرد: این وظیفه مهم بر عهده مجموعه استاندارد است.

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان بیان داشت: در چارچوب قانون وظایف و مسئولیت ایجاد ساختمان در یک سیستم سه بخشی بر عهده طراح، ناظر، مجری ذی صلاح است.

وی افزود: براین اساس استفاده از مصالح استاندارد با کیفیت بر عهده مجری ذی صلاح بوده که مکلف است مصالح ساختمانی را متناسب با مشخصات فنی نقشه مورد استفاده قرار دهد.

پزشکی در خصوص انتقاد استاندار اصفهان نسبت به استفاده از مصالح غیرمجاز در ساختمان های اصفهان، تصریح کرد: متاسفانه در اصفهان قانون مجریان ذی صلاح پیاده سازی نشده و سازمان نظام مهندسی به دلیل برخی مخالفت ها در اجرای این قانون توفیقی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون، متولی و مسئول اصلی استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان، مجری ذی صلاح است، گفت: پیاده سازی قانون مجریان ذی صلاح بر عهده دو ارگان موازی سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری است که هر دو باید برای پیاده سازی وظایف خود باید مصمم باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم حضور مجری ذی صلاح در ساختمان ها استفاده از مصالح استاندارد در آنها قابل کنترل نیست.

به گفته وی، با تلاش سازمان استاندارد 32 قلم از مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند و کارگاه های تولید آنها مشخص و به جامعه مهندسان معرفی شده است. وی در خصوص عمر متوسط ساختمان ها در اصفهان، تاکید کرد: آمار دقیقی در این خصوص در دست نیست اما عمر متوسط ساختمان ها در اصفهان بستگی به استفاده از مصالح ساختمانی دارد.

  منبع : ایمنا
  15:00   سه شنبه 21 مهر 1394  
 نظرات