اخبار   
 

 الگوی شهرسازی متناسب با فرهنگ کشور مطرح شود

*مسکن در برنامه پنجم توسعه* کارشناس اقتصاد مسکن: مشکل شهرسازی در کشور ما، الگو نیست الگوی شهرسازی متناسب با فرهنگ کشور مطرح شود

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: در برنامه پنجم توسعه باید میزان تخصیص منابع، هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی سیاست‌های راهبردی و اجرایی مشخص باشد اما به‌نظر نمی‌رسد این موارد در لایحه برنامه پنجم رعایت شده باشد.
فردین یزدانی- کارشناس اقتصاد مسکن- در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این اعتقاد که لایحه برنامه پنجم مشخصات برنامه را ندارد، اظهار کرد: الگوی مناسب مسکن که باید تدوین و در شورایی تصویب شود، کاری مفید است.
وی با بیان اینکه الگوی معماری شهرسازی ایرانی ـ اسلامی معنای خاصی ندارد، گفت: آن چیزی که باید تدوین شود الگویی متناسب با فرهنگ کشور ما است.
یزدانی افزود: مشکل شهرسازی در کشور ما، الگو نیست زیرا سیستم شهرسازی به دلایل مختلف رها شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن نیز معضل الگو نیست، ادامه داد: ویژگی‌هایی ساختاری بخش در حوزه مسکن مشکل است که باید مورد بررسی قرار گیرد اما در کنار این امر ضروری است دولت اقدام به تدوین الگوی مناسب مسکن کند تا آن را در سیاست‌گذاری‌های حمایتی مورد استفاده قرار دهد.
این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد: این مساله چندان حائز اهمیت نیست که به عنوان یکی از محورهای برنامه مطرح شود.
وی درباره حمایت و تولید و عرضه واحدهای مسکونی کوچک برای زوج‌های جوان که در لایحه برنامه پنجم توسعه مورد اشاره قرار گرفته است، تصریح کرد: در چهار برنامه قبل نیز این مباحث به نوعی مطرح شده بود و موارد مطرح شده در برنامه پنجم تا حدودی تکراری است.
یزدانی درباره بیمه کیفیت ساختمان که در لایحه برنامه پنجم مطرح شده است، تصریح کرد: این امر درست است اما می‌تواند بخشی از آیین‌نامه اجرایی باشد و لزومی ندارد در برنامه مطرح شود.
  منبع : ایسنا
  17:53   پنجشنبه 6 اسفند 1388  
 نظرات