اخبار   
 

 تشکیل‌تیم ستادی و حقوقی برای حفاظت از باغ‌های تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تشکیل تیم ستادی و حقوقی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای حفاظت از باغات پایتخت خبر داد...

تشکیل‌تیم ستادی و حقوقی برای حفاظت از باغ‌های تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تشکیل تیم ستادی و حقوقی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای حفاظت از باغات پایتخت خبر داد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» روز گذشته به دنبال تذکر اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در خصوص تخریب تعدادی از باغات شهر و بی‌توجهی مسوولان شهرداری نسبت به قطع درختان این باغات، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحن علنی شورا حاضر شد و توضیحاتی درخصوص اقدامات شهرداری برای جلوگیری از تخریب باغات ارائه کرد. مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران با بیان اینکه در یک ماه اخیر بازدیدهای متعدد میدانی از باغات شهر تهران انجام شده است، تاکید کرد: این بازدیدها فارغ از پرونده‌های مناطق پیگیری می‌شود و در صورت مشاهده تخریب باغات تذکرات متعددی برای جلوگیری از این اقدام به مالکان باغات داده شده و در صورت عدم توجه، کمیسیون ماده 7 رای به تصرف باغات داده است.

تخریب پی‌درپی ریه‌های تنفسی تهران

توضیحات معاون شهردار تهران دیروز در حالی در صحن علنی مجلس شورا ارائه شد که رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر از گسترش روند تخریب باغات در منطقه 2 شهر تهران انتقاد کرد. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه چگونه می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم در حالی که زیرساخت‌های آن در حال نابودی است، گفت: تعدادی فضای سبز و باغ در محدوده منطقه 2 در بازه زمانی 10 سال گذشته به دلیل بی‌توجهی مدیران شهری نابود شده و به زباله‌دانی تبدیل شده است. او با اشاره به اسناد ارائه شده از سوی سازمان پارک‌ها در خصوص نابودی باغات منطقه 2 اظهار کرد: مطابق با اسناد ارائه شده مسوولان سازمان پارک‌های شهرداری تهران طی چهار سال گذشته به موضوع تخریب این باغات ورود پیدا کرده‌اند اما مشکل اینجا است که روند تخریب این باغات از 10 سال پیش آغاز شده است.

او با بیان اینکه تا چند سال آینده این درختان میوه می‌دادند، گفت: شهرداری معتقد است صاحب ملک اجازه ورود به این ملک را نمی‌داده اما بر اساس تصاویر مشخص است معتادان به راحتی وارد این باغ می‌شوند و این باغ هیچ حصاری ندارد. چطور است که معتادان می‌توانند به این ملک رها شده وارد شوند اما شهرداری برای آبیاری درختان نمی‌تواند، در حالی که هیچ حصاری نیز دور این زمین وجود ندارد؟ این نوع توجیهات پذیرفته نیست. حافظی تاکید کرد: دیگر امیدی به مدیران شهرداری برای حفظ باغات وجود ندارد از این رو اعضای شورای شهر باید فکری برای حفظ این باغات کنند.

جریمه میلیاردی برای تخریب باغات

معاون شهردار تهران در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی اعضای شورا از صدور جریمه میلیاردی برای یکی از باغات تخریب شده در منطقه دو خبر داد.

او با اشاره به پیگیری‌های متعدد از سوی مسوولان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران توضیح داد: پس از پیگیری‌های متعدد در مورد وضعیت این باغات مشخص شد برای یکی از باغات با مساحت 2/ 1 هکتار در سال 90، در مراجع قضایی حکمی مبنی بر کاشت مجدد درختان صادر شده است.

او ادامه داد: همچنین در بازدیدهای اخیر صورت گرفته پرونده این باغات به کمیسیون ماده هفت ارجاع داده شد و نهایتا در خردادماه برای باغ 2/ 1 هکتاری ستارخان جریمه 6/ 1 میلیارد تومانی صادر شد. به گفته معاون شهردار تهران این رای به امضای عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: خوب بود اعضای شورای شهر مواردی مشابه تخریب باغات را قبل از اینکه در صحن علنی شورا مطرح شود، به بنده بگویند. قطعا ما توضیح می‌دهیم و اگر اقدامی نشده باشد، توجه لازم در این زمینه می‌کنیم.

در ادامه توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری، نماینده حقوقی شهردار تهران در شورای شهر از ارائه گزارش پشت پرده تخریب باغات غرب تهران به شورای شهر خبر داد.

ناصر امانی، نماینده حقوقی شهردار در شورای شهر در این باره توضیح داد: پشت پرده قطع درختان در منطقه ۲ را طی گزارشی به شورا ارائه کرده‌ایم و درخواست داریم در یکی از جلسات غیرعلنی به اعضا ارائه شود. او با بیان اینکه متاسفانه تذکرات در خصوص تخریب باغات بدون جواب شهرداری ارائه می‌شود، اظهار کرد: در خصوص تخریب فضای سبز در منطقه 2 گزارشی مستند تهیه و در خصوص سناریوی قطع درختان در این منطقه و عواملی که در آن نقش داشتند به کمیسیون نظارت ارائه کردیم و درخواست می‌کنیم در یکی از جلسات غیرعلنی این گزارش به اطلاع سایر اعضا برسد هر چند بیشتر گزارش تخریب باغات را اعضا در جلسات علنی که رسانه‌ها حضور دارند، اعلام می‌کنند.

  منبع : دنیای اقتصاد
  11:43   چهارشنبه 10 تیر 1394  
 نظرات