اخبار   
 

 وجود پتانسیل افزایش 100 درصدی نرخ مسکن در بازار

ورود متقاضی موثر به بازار مسکن در هر دوره‌ای که اتفاق می‌افتد افزایش قیمت را به همراه دارد که با مطالعات انجام شده ورود چنین متقاضیانی به سوی مسکن پیش‌بینی شده است...

وجود پتانسیل افزایش 100 درصدی نرخ مسکن در بازار

ورود متقاضی موثر به بازار مسکن در هر دوره‌ای که اتفاق می‌افتد افزایش قیمت را به همراه دارد که با مطالعات انجام شده ورود چنین متقاضیانی به سوی مسکن پیش‌بینی شده است.

یک کارشناس مسکن گفت: ضریب نقدینگی مردم 80 درصد افزایش را در خود ذخیره دارد و 20 درصد هم به برنامه‌های مالی دولت در سال 92 و رکودی که پشت‌سر گذاشتیم مرتبط است.

بیت‌الله ستاریان کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر پتانسیل افزایش 100 درصدی قیمت مسکن وجود دارد، اظهار داشت: مطالعاتی که درباره تبدیل متقاضی مطلق به متقاضی موثر انجام شده است خبراز افزایش قیمت مسکن می‌دهد که رکود 2.5 تا 3 سال را در بازار مسکن موجب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در سال 91 باید قیمت مسکن رشد بیش از 230 درصد را پشت سر می‌گذاشت افزود: 140 درصد آن تحقق پیدا کرد و ما بقی به دلیل تغییرات سیاسی دولت به صورت بالقوه باقی ماند و بازار سال 92 را به صورت انتظار سپری کرد.

ستاریان با تاکید بر اینکه در صورت رونق شاهد 95 تا 100 درصد افزایش قیمت مسکن هستیم تصریح کرد: ضریب نقدینگی مردم 80 درصد افزایش را در خود ذخیره دارد و 20 درصد هم به برنامه‌های مالی دولت در سال 92 و رکودی که پشت‌سر گذاشتیم مرتبط است.

این کارشناس مسکن ادامه داد: ورود متقاضی موثر به بازار مسکن در هر دوره‌ای که اتفاق می‌افتد افزایش قیمت صورت می‌گیرد که با مطالعات انجام شده ورود چنین متقاضیانی پیش‌بینی شده است.

ستاریان در خصوص اینکه چه زمان این افزایش انجام خواهد گرفت؟گفت: بستگی به برنامه‌های دولت دارد که اگر برنامه‌های توسعه‌ای خود را ارائه دهد این اتفاق اواخر نیمه اول سال و یا اوایل نیمه دوم خواهد افتاد.

  منبع : خبرگزاری ایلنا
  14:47   یکشنبه 31 فروردین 1393  
 نظرات    
 
علیرضا عسکری 17:48 دوشنبه 1 اردیبهشت 1393
0
 علیرضا عسکری
سلام ضمن تشکر از مطلب شما .
آخرش پیش بینی دقیق برای رشد مسکن ندادید