اخبار   
 

 درختان تهران جای خود را به ساختمان‌ها داده‌اند

درختان تهران جای خود را به ساختمان‌ها داده‌اند / تنها یک‌چهارم کل فاضلاب تهران تصفیه می‌شود...

درختان تهران جای خود را به ساختمان‌ها داده‌اند / تنها یک‌چهارم کل فاضلاب تهران تصفیه می‌شود.




استاندار تهران با اعتراض نسبت به میزان تراکم ساخت و سازها گفت: کم کم ساختمانها جای درختان را در تهران پر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر سید حسین هاشمی در نخستین نشست اتاق فکر استان تهران که بعد از ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در کشورهای غربی اگر کسی از خودرو زباله بیاندازید شماره خودرو یادداشت می شود و حتی خود مردم تذکر می‌دهند. چرا که فرهنگ سازی شده و آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی جزو آموزه های دینی ماست اظهار داشت: مردمی کردن محیط زیست مسئله ای اساسی است و نباید کوتاه آمد البته نباید فقط در هفته محیط زیست کارکرد بلکه باید همیشه در این زمینه فعال بود.

استاندار تهران با بیان اینکه موضوع ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست مهمترین دغدغه من در زمان ورود به استانداری بود تصریح کرد: ما نباید قهر کنیم چون باید برای مردم کار کنیم.
هاشمی با بیان اینکه سمن ها به زودی با رییس جمهور جلسه خواهند داشت افزود: باید سمن ها تقویت شوند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بچه‌های مردم که ریه های خراب دارند در این شرایط آلودگی هوا بیرون بفرستیم یادآور شد: در این زمینه رییس سازمان محیط زیست محکم اقدام می کند و شورای شهر و شهردار هم خوب وارد شده اند تا جاییکه کمیسیون خاص در دولت تشکیل شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر سی هزار خودروی فرسوده تاکسی در تهران داریم اظهار داشت: در مجموع در استان صدهزار خودروی فرسوده تردد می‌کند.



هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر هشتصد میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران است که تنها 200 میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود.



هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه درختان دارند جای خود را به ساختمانها می‌دهند و ما به تراکم در تهران و ساخت و سازها اعتراض داریم و گزارش فاجعه ساخت و سازهای غیرمجاز را در جلسه بعد به دولت می‌دهم. رسانه ها و جعبه جادویی باید بیشتر مردم را به مسایل محیط زیست آشنا کنند تا تهران الگوی کشوری شود.



منبع:

http://www.mehrnews.com/detail/News/2307192


  منبع : ارسال شده توسط گروه رسانه ای دیرین
  11:38   دوشنبه 19 خرداد 1393  
 نظرات    
 
فردین خوگر 11:37 سه شنبه 20 خرداد 1393
2
 فردین خوگر
آلودگی ها با روند انبوه سازی ساختمان بیشتر می شود و با کمبود درخت زمینه ابتلا به بیماری های ریوی بروز می یابد.
محسن مقصودلو 14:43 چهارشنبه 21 خرداد 1393
2
 محسن مقصودلو
باتوجه به اینکه در تهران الودگی هوا بسیار زیاد میباشد.... باید برای جلوگیری از الودگی در مناطق مختلف پایتخت درخت کاری شود نه اینکه بیاییم با دست خودمان محیط و هوای شهر را الوده کنیم...ان هم در شهری مثل تهران که با توجه به زیاد بودن خودروی فرسوده و در حال حاضر با قطع درختان واقعا الودگی شهر زیاد میشود.....نباید با یک کار (عمرانی) محیط و هوای شهر راخراب کنیم...همونطور که میدانید در جنگل های برزیل جاده ای درست کردن بدون قطع یک درخت از جنگل...پس بیاییم با قطع نکردن درختان هم به محیط لطمه نزنیم و همینطور یک فرهنگسازی کنیم....
سیدسالار عراقی 01:12 پنجشنبه 16 مرداد 1393
0
 سیدسالار عراقی
اگر لااقل این امکان وجود داشت که در محوطه هر ساختمانی درختچه و گل و گیاه پرورش بدهند هم در جهت زیباسازی فضای شهری و هم در جهت عمران و آبادانی شهرها و هم در جهت فرهنگ سازی پیش می رفتیم.