اخبار   
 

 تخریب شبانه‌ی یک باغ در خیابان فرشته‌ی تهران

عضو شورای شهر تهران از تخریب باغی در خیابان فرشته خبر داد. محمد حقانی در جلسه‌ی علنی شورای شهر تهران گفت: باغی در خیابان فرشته، روبه‌روی بن بست اربابی که متعلق به بنیاد مستضعفان است، شبانه در حال تخریب است. وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز بارها در مورد آن گزارش داده و آن را مشمول تبصره‌ی یک کرده است تا پروانه نگیرد. در سال ۹۲ هم فرمانی برای آن صادر شده، ولی با وجود تذکر سازمان پارک‌ها، پروانه تا سال ۹۵ نیز تمدید شده است ...

تخریب شبانه‌ی یک باغ در خیابان فرشته‌ی تهران

عضو شورای شهر تهران از تخریب باغی در خیابان فرشته خبر داد. محمد حقانی در جلسه‌ی علنی شورای شهر تهران گفت: باغی در خیابان فرشته، روبه‌روی بن بست اربابی که متعلق به بنیاد مستضعفان است، شبانه در حال تخریب است. وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز بارها در مورد آن گزارش داده و آن را مشمول تبصره‌ی یک کرده است تا پروانه نگیرد. در سال ۹۲ هم فرمانی برای آن صادر شده، ولی با وجود تذکر سازمان پارک‌ها، پروانه تا سال ۹۵ نیز تمدید شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: بازدیدی از باغچال در منطقه ۱۲ داشتیم که به دلیل وجود ضایعاتی سبب ایجاد بخار حاوی آزبست در آن جا هست. مردم محروم در آن منطقه وجود دارد، بخشی از زمین ۷ هکتاری باغچال به انبار اسقاطی‌های شهرداری منطقه ۱۲ تبدیل شده است و شایعه شده بخشی از زمین را فروخته‌اند، در حالی که مردم می‌خواهند این زمین به پارک یا فرهنگسرا تبدیل شود.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: تخریب باغ فرشته متوقف شده و قرار است؛ ساخت و ساز در جایی باشد که درخت نیست یا نیاز به حداقل جابجایی درخت دارد. همچنین این باغ طرح دارد و قبلا قرار بوده، محلی برای طلا و جواهرسازان باشد که البته به توافق نرسیده‌اند.

example-image

ـ گزارش وبگاه «اقتصادآنلاین» در همین زمینه :
■ یورش به باغ فرشته با بیل مکانیکی

  منبع : خبرگزاری ایلنا
  20:45   سه شنبه 19 بهمن 1395  
 نظرات