اخبار   
 

 طوفان تهران استحکام پایین برخی ساختمان‌ها را نشان داد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از ساخت‌و‌ساز سه میلیون متر مربع پروژه در کشور خبر داد...

طوفان تهران استحکام پایین برخی ساختمان‌ها را نشان داد/ سه میلیون مترمربع پروژه در حال ساخت داریم

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از ساخت‌و‌ساز سه میلیون متر مربع پروژه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده در آیین افتتاح ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با فعال شدن ساخت و ساز حدود 150 تا 200 شغل وابسته به آن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از بحران‌های اقتصادی و جهانی ریشه در ساخت و ساز دارد اما رونق جدیدی در فعالیت‌های عمرانی کشور آغاز شده است. امروزه مختصاتی در اقتصاد ما آمده که متخصصان زیادی را می‌طلبد، بسیاری از ساختمان‌های ما چهره چشم‌نوازی دارند اما در برخی دیگر از ساختمان‌ها اغتشاش دیده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طوفان تهران در تابستان سال جاری گفت: طوفان تهران مسائل بسیاری را برای ما روشن کرد و به ضعیف بودن و کم استحکامی برخی ساختمان‌ها پی بردیم.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ساختمان‌ها به عنوان نماد تاکید کرد و افزود: بسیاری از ساختمان‌های دولتی از گذشته سرمنشاء تحولات بسیاری بودند، همانطور که برخی میدان‌ها را با ساختمان‌هایی که در اطرافشان است، می‌شناسیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی درباره ساخت ساختمان‌های دولتی یادآوری کرد: بر اساس ماده 56 قانون برنامه پنجم توسعه، ساختمان‌های دولتی را باید دستگاه‌های خاص بسازند اما در کشورمان این موضوع پراکندگی زیادی داریم و بسیاری از دستگاه‌ها به خود اجازه ساخت و ساز می‌دهند.

به گفته معاون وزارت راه و شهرسازی، سازمان مجری در کل کشور سه میلیون مترمربع ساختمان در حال ساخت دارد که مهمترین آن مصلی امام خمینی(ره) است.

وی گفت: به زودی دو بیمارستان در پاکدشت و گلستان را تحویل می‌دهیم.

  منبع : فارس نیوز
  10:38   دوشنبه 25 اسفند 1393  
 نظرات