اخبار   
 

 «مالیات بر خانه‌های خالی، به رکود ساخت‌وساز مسکن دامن می‌زند»

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: وضع مالیات بر واحدهای مسکونیِ خالی، از عواملی بود که به رکود صدور پروانه‌ی ساختمان و ساخت‌وساز دامن زد ...

«مالیات بر خانه‌های خالی، به رکود ساخت‌وساز مسکن دامن می‌زند»

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: وضع مالیات بر واحدهای مسکونیِ خالی، از عواملی بود که به رکود صدور پروانه‌ی ساختمان و ساخت‌وساز دامن زد.

جمال الدین صمصام شریعت عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی با احتکار واحد های مسکونی روبرو نیستیم زیرا به دلیل رکود شمار زیادی از خانه خالی به فروش نرفته است.

وی افزود: به سبب رکود اکنون زمان مناسبی برای وضع مالیات بر خانه های خالی نیست.

وی اضافه کرد: مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر ساخت و ساز، افزایش قیمت منطقه بندی، قیمت خدمات مهندسی و قیمت بیمه صدور پروانه ساختمان پنج مولفه ای بود که بر اساس آنها پیش بینی می شد، در سال ۹۵ نیز با رکود و کاهش آمار صدور پروانه مواجه باشیم.

صمصام شریعت اظهار کرد: آمار صدور پروانه های ساختمانی اصفهان در سال گذشته نسبت به سال ۹۳، از نظر متراژ ۱۶ درصد افزایش داشته و این در حالی است که در سایر کلانشهرها با کاهش روبرو بوده است.

وی افزود: در سال گذشته بیشترین پروانه های صادر شده از نظر تعداد در منطقه هشت شهرداری اصفهان و از نظر متراژ در منطقه ۱۲ بوده است.

example-image

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان اعلام کرد: تعداد واحد های مسکونی در شهر اصفهان بالغ بر ۶۵۰ هزار پلاک است.

صمصام شریعت اضافه کرد: پروانه های صادرشده نیز از نظر تعداد ۲۲ درصد غیرمسکونی و ۷۸ درصد مسکونی، همچنین از نظر متراژ ۷۵ درصد مسکونی و ۲۵ درصد غیر مسکونی است . وی گفت: در سطح شهر اصفهان بیشتر اسکلت بندی های ساختمانی بتونی است.

در حاشیه این نشست، از سامانه یکپارچه شهرسازی و درآمد رونمایی شد.

این سامانه تا کنون در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به صورت پایلوت انجام شده اما تا چند ماه آینده در کلیه مناطق به اجرا درخواهد آمد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان به ایرنا گفت:آماری در ارتباط با تعداد واحد های مسکونی خالی در سطح شهر اصفهان در دست نیست.

گزارشی از همین رویداد در خبرگزاری ایمنا :
■ ابلاغ طرح تفصیلی شهر اصفهان پس از ۱۵ سال

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  13:35   سه شنبه 29 تیر 1395  
 نظرات