اخبار   
 

 تدوین برنامه راهبردی، مسکن را از رکود خارج می کند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه چالش‌های موجود در مسکن تنها با تدوین جدول راهبردی، قابل حل است، گفت: تا زمانی که دولت و مجلس به سمت تهیه جدول برنامه‌ریزی راهبردی و مالی در بخش عمران پیش نروند مسکن از رکود خارج نمی‌شود...

تدوین برنامه راهبردی، مسکن را از رکود خارج می کند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه چالش‌های موجود در مسکن تنها با تدوین جدول راهبردی، قابل حل است، گفت: تا زمانی که دولت و مجلس به سمت تهیه جدول برنامه‌ریزی راهبردی و مالی در بخش عمران پیش نروند مسکن از رکود خارج نمی‌شود.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «صما» ضمن بیان مطلب فوق، تصریح کرد: تدوین جدول برنامه‌ریزی که در آن پشتوانه مالی حوزه عمران کشور سنجیده شود یک روش بسیار سهل و ممتنع است که می‌توان بخش مسکن را برای سال آینده قابل پیش‌بینی کرد.

حسین‌زاده در ادامه با انتقاد از پیش‌بینی‌های ناصحیح در بخش مسکن و پایین بودن ضریب تحقق‌پذیری‌ آن ، اذعان داشت: اگر می‌خواهیم برای سال آتی در حوزه مسکن به پیش‌بینی‌های صحیحی دست یابیم، می‌بایست جدول راهبری و مالی را که در آن برنامه پنج ساله ششم دیده شود، تهیه کنیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی به مزیت این جدول راهبردی اشاره و تاکید کرد: با تهیه این جدول، شفاف‌سازی دقیقی در حوزه عمران کشور صورت می‌گیرد و مجلس شورای اسلامی با نظارت خود مانع از ایجاد رانت‌ها می‌شود.

لزوم تعامل دولت و مجلس در حوزه عمران

حسین‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم تعامل دولت و مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس باید در مسیر رفع موانع و چالش‌های حوزه مسکن با دولت همسو و در تعامل باشد و هیچ‌گاه نباید از شیوه مچ‌گیری استفاده کند.

وی افزود: خوشبختانه این رویه در کمیسیون عمران مطرح نیست اما با تعامل بیشتر می‌توان بسیاری از اختلاف‌نظرها را در این مسیر رفع کرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، حوزه مسکن را دربردارنده منافع ملی دانست و گفت: اگر دولت و مجلس در مسیر رکودزدایی بخش مسکن به صورت سیاست‌زدگی پیش روند، قطعا بیشترین ضربه و لطمه به مردم می‌رسد.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه حوزه عمران کشور هیچ ارتباطی به اندیشه‌های سیاسی ندارد، گفت: بنابراین منافع ملی ایجاب می‌کند که دست‌اندرکاران اجرایی در حوزه عمران به دور از تفکرات و تعصبات سیاسی برای خدمت به مردم فعالیت کنند.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه با تهیه جدول برنامه‌ریزی در حوزه مسکن، مجلس و دولت در قبال مردم جامعه پاسخگو خواهند شد، گفت: مردم جامعه محرم دولت هستند؛ این حق مردم است که برنامه‌های مسکن به صورت شفاف به آنها اعلام شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه حل مشکلات مسکن و خروج آن از رکود تنها با نسخه‌نویسی مجلس و اعلام برنامه دولت قابل حل نیست، یادآور شد: تهیه پلان مدیریتی با پشتوانه مالی مشخص می تواند ضمن ارایه برنامه‌ ساخت و ساز در سنوات آتی، چالش‌های مساکن موجود را قابل حل کند.

حسین زاده در پایان با بیان اینکه مبنای دست‌یابی به توسعه پایدار تدوین پکیج‌های مدیریتی قابل اجرا است، خاطر نشان ساخت: قریب به 2500 شغل در بخش مسکن مشغول به فعالیت هستند که رکود مسکن تهدیدی برای آنهاست؛ بنابراین لازم است در تدوین برنامه عمران منفعت آنان نیز لحاظ شود.

  منبع : صما
  15:03   یکشنبه 10 اسفند 1393  
 نظرات