اخبار   
 

 ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز آغاز به کار کرد

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با موضوع مراقبت و نگهداری ساختمان با حضور مقامات و مسوولان کشوری و استانی چهارشنبه ششم اسفند 93 در شیراز آغاز شد...

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز آغاز به کار کرد

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با موضوع مراقبت و نگهداری ساختمان با حضور مقامات و مسوولان کشوری و استانی چهارشنبه ششم اسفند 93 در شیراز آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در آیین آغاز به کار این همایش، بررسی مسائل، مشکلات و چالش های موجود و ارائه راهکارهای علمی وعملی،وظایف ومسوولیت های حقوقی، قانونی و قراردادی ونقش صنعت بیمه درمراقبت ونگهداری ازساختمان، تاثیر میزان مراقبت و نگهداری از ساختمان ها درکاهش میزان خسارت جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله، حوادث غیرمترقبه و قهری، فرهنگ سازی و ارائه راهکارهای مشخص جهت نگهداری و مراقبت از ساختمان و معرفی تجهیزات کنترلی خاص در بالا بردن سطح مراقبت و نگهداری از ساختمان ها را از محورهای این همایش ذکر کرد.

هوشنگ عشایری افزود: ارتقای کیفیت ساختمان ها، کمک به تغییر رویکرد سازندگان ساختمان در مراقبت و نگهداری از ساختمان، ایجاد ارتباط گسترده بین پژوهشگران و دست اندرکاران ساخت و ساز، آسیب شناسی موانع اجرایی برای تحقق مراقبت و نگهداری بهینه از ساختمان ها و جلب مشارکت مراکز علمی و تجربی مرتبط با صنعت ساختمان به منظور پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه توسعه و بکارگیری تجهیزات کنترلی خاص در مراقبت و نگهداری از ساختمان ها از جمله اهدافی است که در این همایش دو روزه دنبال خواهد شد.

دبیر این همایش بیان کرد: در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از بیش از 100 مقاله های ارائه شده، 50 مقاله به مدت یک هزار و 100 دقیقه بررسی خواهد شد.

عشایری گفت: از آنجا که در کشور قانونی برای مراقبت و نگهداری ساختمان نداریم، امیدواریم خروجی این همایش به تصویب و ابلاغ قانونی برای این امر شود.

در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از کتاب آیین نامه اجرایی حریق در زمینه حریق و آتش سوزی در ساختمان، نوشته سید مهدی علویان و همچنین تمبر یادبود همایش رونمایی شد.

شهر شیراز، چهارشنبه ششم اسفند (امروز) و پنجشنبه هفتم اسفندماه جاری (93) میزبان ششمین همایش مقررات ملی ساختمان خواهد بود.

  منبع : ایرنا
  10:41   چهارشنبه 6 اسفند 1393  
 نظرات    
 
گروه رسانه‌ای دیرین 02:40 یکشنبه 10 اسفند 1393
1
 گروه رسانه‌ای دیرین

با پایان یافتن ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، همکاران می‌توانند بیانیه‌ی پایانی و گزارش تصویریِ این همایش را در این نشانی‌ها بخوانند و ببینند:


http://www.nbcs.ir/files.pdf

گزارش تصویری ششمین همایش مقررات
ملی ساختمان