اخبار   
 

 امضای تفاهم نامه نظام مهندسی و انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده

در مراسمی که شامگاه گذشته همراه با صرف افطار در هتل المپیک تهران برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان نظام مهندسی استان تهران و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده به امضای روسای دو مجموعه رسید...

امضای تفاهم نامه نظام مهندسی و انجمن تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده

در مراسمی که شامگاه گذشته همراه با صرف افطار در هتل المپیک تهران برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان نظام مهندسی استان تهران و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده به امضای روسای دو مجموعه رسید.

به گزارش خبرنگار «صما» در این مراسم که با حضور اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، انبوه سازان، مهندسان مشاور ساختمان استان های مختلف برگزار شد، مهندس جهانگیرشریفی دبیر کمیته فناوری های نوین ومصالح استانداردسازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: موضوع بهره گیری از فناوری های نوین و مصالح استاندارد در کشور ما پدیده ای جدید نیست و دارای پیشینه تاریخی بسیار قدیمی و از زمان بین النهرین این مهم رواج داشته است.

وی بابیان اینکه کشورما به لحاظ بهره گیری از فن آوری های نوین درمنقطه خاورمیانه سرآمده بوده است تاکید کرد: به عنوان مثال فناوری قنات به عنوان یک روش مدرن ازسوی ایرانی ها به همه جای دنیاصادرشده است.

شریفی اذعان داشت: اما برخی شرایط تاریخی در کشور باعث شد که بکارگیری فناوری های نوین ساختمان در بعضی از مقاطع تاریخی دچاروقفه شود اما درشرایط حاضربا توجه به اینکه بکارگیری فن آوری های نوین به یک موضوع جهانشمول تبدیل شده است بنابراین طبیعی است که بکارگیر ی روشهای جدید ساخت وساز به یک ضرورت اجتناب ناپذیرمبدل شود.

دبیر کمیته فناوری های نوین ومصالح استانداردسازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: با توجه به اهمیت بسترسازی برای بکارگیری مصالح استاندارد و فناوری های جدید به منظور افزایش سطح ارتقای دانش عمومی، سازمان نظام مهندسی با ایجاد کمیته فناوری های نوین و مصالح استاندارد در جهت تحقق این هدف برآمده است.

شریفی ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه مساعد برای فرهنگ سازی و وضع قوانین الزام آور به منظور رواج بکارگیری فناوری های جدید و مصالح استاندارد در ساخت و سازها تاکید کرد: خوشبختانه زمینه مساعدی فراهم شده است تا به شکل کاملا حرفه ای و هدفمند با برگزاری سمینارهای تخصصی و سلسه نشست های علمی در مورد بحث فناوری های نوین فرهنگ سازی صورت گیرد که ماحصل این امر قطعا منجر به افزایش و علاقه مندی سطح جامعه مهندسی به این امر خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست های تخصصی مذکور با اقبال مساعدی در بین مهندسان همراه باشد.

علاوه براین در ادامه این مراسم حیدرجهانبخش عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با اشاره به اینکه مطالبه اصلی و مشخص جامعه مهندسی از حوزه ساختمان تخصصی شدن این امر است گفت: تا زمانی که ساخت و ساز توسط افراد غیرمتخصص صورت می گیرد به هیچ وجه نباید انتظار داشت که منزلت و اعتبار حرفه ای مهندسان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی از جمله ابزارهای لازم جهت تخصصی شدن موضوع ساخت و ساز را مشروط به بکارگیری مصالح نوین و استاندارد در ساخت و سازها دانست و گفت: بهره گیری از مصالح استاندارد از بعد مقوله توسعه پایداری از اهمیت والای برخوردار است.

جهانبخش همچنین با بیان اینکه تضمین کیفیت ساختمان در گرو تخصصی شدن حوزه ساخت و ساز است تاکید کرد. بدون شک اگر انسجام لازم در بین جامعه مهندسی باشد می توان امیدوار بود که تحقق اهداف موردنظر امکان پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار ما همچنین محمد مهدی نثاری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه انجمن متبوعش با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: از آنجایی که بتن سبک اتوکلاو شده AAC جزو فناوری های نو در کشور اسلامی مان محسوب می شود و دارای ویژگی های ارزشمندی است بنابراین انتظار می رود که سازمان ها و نهادهای ذی صلاح در جهت حفظ منابع و سرمایه های ملی در جهت استفاده بیشتر از این محصول به جای مصالح سنتی و آجر، سفال و بلوک های سیمانی به صورت جدی وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان ساخت: انعقاد تفاهم نامه مذکور در جهت فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر دست اندرکاران موضوع ساخت و ساخت کشور با این امر بوده است.







  منبع : خبرگزاری صما
  16:45   چهارشنبه 1 مرداد 1393  
 نظرات