اخبار   
 

 دانشگاه شریف باغ‌های طرشت را محو کرد

از باغ‌خواری و برج‌سازی در باغ‌ها زیاد شنیده بودیم، اما هر بار گمان می‌کردیم که این رخداد به دست کسانی انجام می‌گیرد که بویی از انسانیت نبرده‌اند و تنها به فکر کسب سود و منفعت خود هستند. اما اتفاقی که در توسعه‌ی دانشگاه صنعتی شریف رخ داد، نشان می‌دهد که یک دانشگاه با ادعاهای فراوان نیز می‌تواند نابودگر باغ‌ها باشد. همین ۱۲ سال پیش بود که پشت خیابان شریف در محله‌ی طرشت، باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های فراوان و سرسبزی بود؛ باغ‌هایی که امروز نشانی از آن‌ها نیست ...

دانشگاه شریف باغ‌های طرشت را محو کرد
■ شهرداری منطقه‌ی ۲، تماشاگر نابودیِ کوچه‌باغ‌ها


از باغ‌خواری و برج‌سازی در باغ‌ها زیاد شنیده بودیم، اما هر بار گمان می‌کردیم که این رخداد به دست کسانی انجام می‌گیرد که بویی از انسانیت نبرده‌اند و تنها به فکر کسب سود و منفعت خود هستند. اما اتفاقی که در توسعه‌ی دانشگاه صنعتی شریف رخ داد، نشان می‌دهد که یک دانشگاه با ادعاهای فراوان نیز می‌تواند نابودگر باغ‌ها باشد. همین ۱۲ سال پیش بود که پشت خیابان شریف در محله‌ی طرشت، باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های فراوان و سرسبزی بود؛ باغ‌هایی که امروز نشانی از آن‌ها نیست.

دانشگاه شریف به نوبت تمام باغ ها را خرید، خشک کرد و ساختمان های عظیم بنا کرد.

همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، باغهای بزرگ طرشت تبدیل به ساختمان های دانشگاه شریف شده اند و میان آنها تنها یک خیابان فاصله افتاده است. خیابانی که به نظر می رسد بزودی جزو دارایی های دانشگاه خواهد شد.

تمام این اتفاقات طی سالهای گذشته با سکونت شهرداری منطقه ۲ انجام شده و آنها اکنون نیز در این ارتباط سکوت کرده، تنها تماشاگر هستند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

ـ در همین زمینه :
■ هجوم برج‌های بتنی به کوچه‌باغ‌های تهران

  منبع : وبگاه تیتر شهر
  09:55   یکشنبه 24 دی 1396  
 نظرات